Osaisiko joku hiilikuitutietäjä kertoa, että voiko epoksihartsia hioa. Eli jos pinnasta tulee hiukan epätasainen, niin voiko sen hioa esim. tonnisella vesipaperilla? Tai tokihan sen voi, mutta tuleeko pinnasta tällöin ruma, himmeä tms. Hionnan jälkeen voisi pinnalle vielä vetää kerroksen hartsia(ruiskulla) tai sitten lakata. Mahtaako onnistua näin? Entäs mahtaako polyesterihartsi tarttua epoksihartsiin, jos tarttuu niin tulisi halvemmaksi tehdä pari näkymätöntä kerrosta sillä?
Tarkennetaan vielä senverran, että pinnasta pitäisi saada hyvä, koska tulee näkyviin. Kyseessä melko pieni kappale...
<font size=-1>[ This Message was edited by: viz on 2004-08-12 19:12 ]</font>
Hiilikuitukonepeiton valmistus a´la Hane
En tiedä oliko tarkoitettu minulle vastaukseksi, mutta ainakin ne osat mitä itse meinaan tehdä, niin onnistuu ja laminoimalla(ei ole tulossa autoon). Mutta kun en viitsisi alkaa tekemään muottia, niin ajattelin koittaa pingottaa kuidun muotoonsa ja ruiskia ruiskulla hartsin päälle. Antaa kuivua ja ruiskia taas uusi kerros. Jossei hartsi näin tasoitu aivan tasaiseksi, niin sitten pitäisi hioa...On 2004-08-12 19:15, Zeni wrote:
Mua kiinnostaisi osien päällystys kuidulla. Turha alkaa tuollaisia osia tekemään kuidusta, koska laminoimalla ei edes onnistu.
Tarvittaessa sitten voi alapuolelle laminoida lisää kerroksia niin saa vahvuutta ja kestävyyttä
- Kadett_gsi
- 'Admiral'

- Kadett_gsi
- 'Admiral'

- Kadett_gsi
- 'Admiral'