oon tossa nyt lueskellu noita tyhjäkäynti ongelmia.. Ilmeisesti tossa 1.8 :ssa on erillainen toi tyhjäkäynti moottori.. mulla ei
tuu siihen mitään letkua kiinni... Oon putsannu sen moottorin pariinki kertaa mutta ei auta, ekan putsauskerran jälkeen autto toimi (3kk)
nyt sitten tilasin uuden , pitäs huomenna tulla .Sen moottrin saa auki vaikka on se pelti ympärillä , naputtelee sen vaa vaik ruuvarilla auki sisält löytyy.. tappi , jousi messinkipesässä .
Mulla esintyy kans semmpsta ihme nykimistä , ja sillo tällö tulee se keltanen vikavalo , mut lähtee aina pois ku starttaa uusiks, välillä saattaa olla viikkokin ettei sitä valoa tule mut joskus tulee päivittäin .
Astra 1.8i tyhjäkäynti
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Kanattaa lukea se vikamuisti jos kerran valo palaa.
Searchiin hakusanaksi "topbuzz" ilman heittomerkkejä.
Siinä tyhjäkäyntimoottorissa pitäis olla kaksi letkua. Toinen jonnekin imusarjaan ja toinen tulee ilmamäärä/massa mittarilta.
Nykiminen vois johtua ihan siitäkin, että kone saa nyt liikaa ilmaa. (ohi mittarin)
Muuten noihin nykimisiin pätee ne perussäännöt.
Eli sytkävehkeet/suodattimet uusiksi ja kaikki letkut täytyy tarkistaa, ettei ole vuotoja.
(varsinkin se norsunkärsäputki tuppaa murtumaan joka menee putsarilta moottorille...)
Searchiin hakusanaksi "topbuzz" ilman heittomerkkejä.
Siinä tyhjäkäyntimoottorissa pitäis olla kaksi letkua. Toinen jonnekin imusarjaan ja toinen tulee ilmamäärä/massa mittarilta.
Nykiminen vois johtua ihan siitäkin, että kone saa nyt liikaa ilmaa. (ohi mittarin)
Muuten noihin nykimisiin pätee ne perussäännöt.
Eli sytkävehkeet/suodattimet uusiksi ja kaikki letkut täytyy tarkistaa, ettei ole vuotoja.
(varsinkin se norsunkärsäputki tuppaa murtumaan joka menee putsarilta moottorille...)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4