Astra 1.8i tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jank
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jank »

oon tossa nyt lueskellu noita tyhjäkäynti ongelmia.. Ilmeisesti tossa 1.8 :ssa on erillainen toi tyhjäkäynti moottori.. mulla ei
tuu siihen mitään letkua kiinni... Oon putsannu sen moottorin pariinki kertaa mutta ei auta, ekan putsauskerran jälkeen autto toimi (3kk)
nyt sitten tilasin uuden , pitäs huomenna tulla .Sen moottrin saa auki vaikka on se pelti ympärillä , naputtelee sen vaa vaik ruuvarilla auki sisält löytyy.. tappi , jousi messinkipesässä .
Mulla esintyy kans semmpsta ihme nykimistä , ja sillo tällö tulee se keltanen vikavalo , mut lähtee aina pois ku starttaa uusiks, välillä saattaa olla viikkokin ettei sitä valoa tule mut joskus tulee päivittäin .
jank
'Agila'

nii ja siis se kone oli .. vm 93 16v
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Kanattaa lukea se vikamuisti jos kerran valo palaa.
Searchiin hakusanaksi "topbuzz" ilman heittomerkkejä.

Siinä tyhjäkäyntimoottorissa pitäis olla kaksi letkua. Toinen jonnekin imusarjaan ja toinen tulee ilmamäärä/massa mittarilta.

Nykiminen vois johtua ihan siitäkin, että kone saa nyt liikaa ilmaa. (ohi mittarin)

Muuten noihin nykimisiin pätee ne perussäännöt.
Eli sytkävehkeet/suodattimet uusiksi ja kaikki letkut täytyy tarkistaa, ettei ole vuotoja.
(varsinkin se norsunkärsäputki tuppaa murtumaan joka menee putsarilta moottorille...)
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
jank
'Agila'

Nonni nyt alko käymään tasasemmin ku otin niitä letkuja auki,, se letku mikä lähtee siitä norsu n kärsä putkesta ja menee venttiilikoppaan oli täynnä semmost mustaa töhnää elikkä toi "nykiminen" johtu varama siitä ku ei ainakaa nykiny ku kotiin tallilta ajelin .
Vastaa Viestiin