Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ongelmana on siis hetkellinen outo jyrinä joka kuuluu ilmeisesti takaa oikealta. Ääni kuuluu ainoastaan kun vedättää juuri sopivasti. Ei siis tasaisessa ajossa tai kiihdytettäessä reippaammin. Yleensä esimerkiksi ylämäessä tai ohittaessa, ja silloinkin vain parin sekunnin ajan. Olisiko hyviä ideoita???
Oliskohan se kardaanin keskilaakerin tukikumi. Itsellä kans pitää jyrinää ykkösellä ja kakkosella pienillä kierroksilla kiihdyttäessä. Viimeksi kun auton alla kävin, kardaani heilu kumirinkilässään aikas paljon.
Vaihdappa peräöljyt, hae ooppelilta, muistuta että antaavat sen lukon lisäaineen (pienen purkin) mukaan, öljy ja lisäaine maksaavat yhteensä noin. 10€ niin on ainakin kitkalukon luistaminen poissuljettu seikka.
On 2004-09-01 14:59, K@rtsa wrote:
offtopic: mutta oliko tuo kumin ja laakerin vaihto hankala operaatio? pitikö ottaa koko kardaani pois, mulla sama homma edessä päin
Itse ainakin annoin suoraan ammattilaisen käsiin. Hyvät tilat ja välineet tulee ainakin olla. Ja hermoja...
On 2004-09-01 18:01, llGipstarll wrote:
Vaihdappa peräöljyt, hae ooppelilta, muistuta että antaavat sen lukon lisäaineen (pienen purkin) mukaan, öljy ja lisäaine maksaavat yhteensä noin. 10€ niin on ainakin kitkalukon luistaminen poissuljettu seikka.
Kuuluisiko tuo suoralla tielläkin, vai kääntäessä? Voihan tuon kokeilla. Niin, ja sen tukikumin tosiaan kävin vaihdattamassa, en vaihtanut itse.