Astra G -99 (x18xe??) vikavalo syttyy lämpösenä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Duunikaverilla on tämmönen ongelma ja autona on Astra G -99 eli oisko kone x18xe vai xev??Kuiteskin 1.8 16v koneella.
Kun käynnistää auton kylmänä se lähtee käyntiin ja toimii ok ,mutta heti kun kone käynyt n.5min ja lämmenny syttyy elektroniikan vikavalo.Autoa käytetty opelilla (pikahuollossa) ja siellä luettu koodit ja suoranaista vikaa ei löytynyt mutta epäilivät kaasuläppää vai mikäs sen virallinen nimi on (haitariputken alla oleva mötikkä vaihdettiin mutta vika ei poistunut joten isäntien kiinnostus loppu siihen).Egr vaihdettu uuteen ei mitään vaikutusta.Vikavalon palaessa käy huonosti (vikaohjelma päällä??) ,mutta antaa kierroksia ihan niin kun pitääkin n.6000-7000rmp
Miten ton ikäsestä astrasta voi lukea vikakoodit kotikonstein kun ei tuo ollut huomannut ooppelin huollossa kysyä mitä koodia oli herjannut ja itse oon temppuillut pelkästään ton oman calibran kanssa joten nää uudemmat opelit on mulle ihan hepreaa.
Joltain lämpötilaanturilta tuo vika vaikuttaa mun mielestä.
Ja kun oli tsekannu tulpat niin oli ollu ihan nokisena eli rikkaalla tuntuu käyvän johtuuko se sitten tosta "vikaohjelmasta" ?
E:Semmosta unohtu sanoa ,että kun kone lämpee ja vikavalo ei ehdi syttyä ja sammuttaa auton ja käynnistää taas uudestaa suprise vikavalo loimuaa näytössä :smile:
E:parantelin otsikkoa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-09-01 16:00 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Eikö kukaan uskalla edes arvata mitään??
Leon FR 20vt
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Enpä mene arvailemaan.

Topbuzz tuntee ainakin F astrassa ja B vectrassa X18XE moottorin, joten niiden ohjeita muistin lukemiseks vois ehkä soveltaa myös G astraan???

[Topbuzz]

Käy ihmettelemässäs siellä :razz:

Koneen mootorikoodi löytyy yleensä jostain kohti lohkoa.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

En viitti ruveta purkamaan lohkonympäriltä kaikkea poies kun ei oo mun auto :wink: :grin:
No ei maha mitään jos ei hölmöyttään osannut vakoilla mitä koodia pukkas.
Kiitti kuiteskin.
Leon FR 20vt
ibbe
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ibbe »

Sen enempää moottorityyppiä tuntematta, tulis mieleen moottorin lämpötila-anturi, joka antaa ohjausboksille tietoa koneen lämpötilasta. Jospa se ei toimi oikein lämpöisenä ja seos menee pieleen.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Tota lämpötila anturia ittekkin veikkasin ,mutta miks sitten ooppelilla on epäilty vikakoodin aiheuttajaksi sitä kaasuläppä systeemiä??
Oma diaknoosi ois tällänen:Lämpöanturi antaa väärää tietoa boxille joka heittää rikkaalle ja kun kone käy rikkaalla niin kääsuläpän asento on väärä eli jää auki??
Korjatkaa jos oon ihan väärillä jäljillä koska en ole ikinä noin uutta konetta/autoa omistanut.Huonohan on mennä arvailemaan kun sitä koodia ei ole tiedossa :sad:
E:en näköjään lukenyt ibbe:n viestiä kovin tarkasti kun siinä oli melkeen sama epäily :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-09-03 09:27 ]</font>
GameOver
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GameOver »

eipä oo harvinainen edes ohjainlaitevika. kyl yleensä käy kolmella sit jos on kyse siitä. kaasuläppäkotelo on kans yks mahdollisuus jos ei oo tehty muutostyötä mut se kyl vaan harvoin sytyttää merkkivaloa.
Nissan Leaf -15
Lexus RX400h -08
Honda CBR 1100XX-99
dimmu.burger
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja dimmu.burger »

suoranaista vikaa ei löytynyt mutta epäilivät kaasuläppää vai mikäs sen virallinen nimi on (haitariputken alla oleva mötikkä vaihdettiin mutta vika ei poistunut

-potentiometri imuputkistossa. Jos hajalla, niin aiheuttaa nykimistä lämpötilasta riippumatta.

Egr vaihdettu uuteen ei mitään vaikutusta.

-Alipainekalvosäätöinen venttiili jossa lisäksi releohjaus (x18xe). Voin irroittaa koko egr-venttiilin releohjauksineen ja edelleen toimii ilman vikinöitä.

Vikavalon palaessa käy huonosti (vikaohjelma päällä??) ,mutta antaa kierroksia ihan niin kun pitääkin n.6000-7000rmp

-Vikaohjelma rajoittaa koneen käyntinopeuden n. 2000rpm, vahvistakaa joku?

Miten ton ikäsestä astrasta voi lukea vikakoodit kotikonstein

-lueskele jos autosi on listattu http://www.omega.fi saitin linkeissä OBDII yhteensopivaksi ja hommaa ohjainkortti.
tai kokeile oikosulkutemppua http://www.buzz.uk tai jotain sinnepäin. Itse en uskaltanut.

Joltain lämpötilaanturilta tuo vika vaikuttaa mun mielestä.

-Joo samaa mieltä. Moottorin oikeassa kyljessä kannen keskellä egr-venttiilin takana (x18xe).

<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-09-01 16:00 ]</font>
Vastaa Viestiin