Astran loota
Mikähän se on vikana, kun tälleen kylmänä aamuna Astrani (1.6 16v 95) loota on tosi kankean oloinen. Kakkosen saa survoa väkisin silmään. Ihmettelen vaan, kun edellisissä kadeteissa laatikko on pelannut suht hyvin vaikka ajokilometrejä on ollut huomattavasti enemmän (Astralla ajettu 150 000km). Tilanne paranee huomattavasti kun kone ja auto lämpenevät. Voiskohan tuolle tehdä jotain? Olen kyllä kuullut, että opelisteilla on ollut näitä vaihteisto ongelmia.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Öljyt jäykistyy kylmällä ja notkistuu taas, kun lämpiää...
Ootas, kun tulee -20 pakkasta ja räjäytät auton käyntiin. On meinaan todella jäykkä...
Jos pysäköit vaihteelle ja laitat vapaalle, saattaa auto silti lähteä ryömimään.
Ehkä kannattais vaihtaa vaihteistoon öljyt ennen pakkasia?
nimim: Muutaman talven astralla ajellut...
Ootas, kun tulee -20 pakkasta ja räjäytät auton käyntiin. On meinaan todella jäykkä...
Jos pysäköit vaihteelle ja laitat vapaalle, saattaa auto silti lähteä ryömimään.
Niinhän se on, että kylmänä jäykistyy....On 2004-09-10 10:45, lurttinen wrote:
Öljyt jäykistyy kylmällä ja notkistuu taas, kun lämpiää...
Ja sitten kun tutkailin Astran korjausopasta, niin siellä oli muistaakseni sellasita tietoa, että vaihteistoöljyn vaihtaminen ei kuuluu "huolto-ohjelmaan". Tuo ei tietenkään estä ketään niitä öljyjä vaihtamasta.
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

Vaihteensiirron kankeus kylmänä johtui itellä siitä,että vivuston rasvat oli kuivunu ohjaamon puolelta. Vaihekepin suojapussi veke ja synteettistä sprayvaseliinia niveliin ja tangon läpivientiin niin taas pelaa. On myös synteettiset ölpät lootassa,niin voitelee paremmin kylmänä.Noin vanha öljy alkaa jo olla hiomatahnaa.
Mistäs baarista moista olet kuullut?On 2004-09-10 09:24, Anodi wrote:
Olen kyllä kuullut, että opelisteilla on ollut näitä vaihteisto ongelmia.
Aika vähän taitaa opelilla laatikoissa vikaa olla verrattuna moneen muuhun merkkiin.
[/quote]
Ehkä olen kuullut väärin. Hyvinhän opelin laatikot tuntuvat pelaavan jos vertaa esim. Corollaan(kokemusta ainakin 4:stä), joissa laatikko rutisee oikein kunnolla, etenkin se 2-vaihde.
Pitänee vaihtaa ne oilssit ja tsekata toi kapinetin puolikin, jos vaikka sitäkin ois tarvis rasvata.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Minulla on 1.8 16V myllyn yhteydessä F18 laatikko. Kihisee niin pirusti tyhjäkäynnillä ja kun painaa kytimen pohjaan niin hiljenee heti. On niin hiton jäykkä aamulla, jo mitättömien yöpakkasten jälkeen ja juuri vaihdoin siihen öljyt jotka hain merkkikorjaamolta. Myös kun lämpimällä autolla vaihtaa alas eteenkin ykköselle niin vaikka kytkinpoljin pohjassa, laatikko hiton jäykkä ja huomaa että vetoa siirtyy moottoriin päin. Vaijeria olen säätäny niin ei kait siinä paljoan muutakaan mahdollisuutta kun että paininlaakeri/asetelma sanomassa ittensä irti... 
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Minulla on 1.8 16V myllyn yhteydessä F18 laatikko. Kihisee niin pirusti tyhjäkäynnillä ja kun painaa kytimen pohjaan niin hiljenee heti. On niin hiton jäykkä aamulla, jo mitättömien yöpakkasten jälkeen ja juuri vaihdoin siihen öljyt jotka hain merkkikorjaamolta. Myös kun lämpimällä autolla vaihtaa alas eteenkin ykköselle niin vaikka kytkinpoljin pohjassa, laatikko hiton jäykkä ja huomaa että vetoa siirtyy moottoriin päin. Vaijeria olen säätäny niin ei kait siinä paljoan muutakaan mahdollisuutta kun että paininlaakeri/asetelma sanomassa ittensä irti...