Astran loota

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Mikähän se on vikana, kun tälleen kylmänä aamuna Astrani (1.6 16v 95) loota on tosi kankean oloinen. Kakkosen saa survoa väkisin silmään. Ihmettelen vaan, kun edellisissä kadeteissa laatikko on pelannut suht hyvin vaikka ajokilometrejä on ollut huomattavasti enemmän (Astralla ajettu 150 000km). Tilanne paranee huomattavasti kun kone ja auto lämpenevät. Voiskohan tuolle tehdä jotain? Olen kyllä kuullut, että opelisteilla on ollut näitä vaihteisto ongelmia.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Öljyt jäykistyy kylmällä ja notkistuu taas, kun lämpiää...

Ootas, kun tulee -20 pakkasta ja räjäytät auton käyntiin. On meinaan todella jäykkä...
Jos pysäköit vaihteelle ja laitat vapaalle, saattaa auto silti lähteä ryömimään.

Ehkä kannattais vaihtaa vaihteistoon öljyt ennen pakkasia?

nimim: Muutaman talven astralla ajellut...
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Intro »

Samaa homma täs mietiskelly, et pitäis ne lootan öljyt vaihtaa, jos vähä notkistuis. Saa nimittäin kaksin käsin kammeta sitä vaihdekepukkaa, ku talvella ajelee (siis ennen ku o lämmenny kaikki paikat)
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-09-10 10:45, lurttinen wrote:
Öljyt jäykistyy kylmällä ja notkistuu taas, kun lämpiää...

Ehkä kannattais vaihtaa vaihteistoon öljyt ennen pakkasia?

nimim: Muutaman talven astralla ajellut...
Niinhän se on, että kylmänä jäykistyy....:wink: kyllähän se mun pitäs tietää, mutta aattelin oisko syynä voinu olla jokin muukin. Kun aikasemmin ei ole tuo lämpötila mielestäni näin pahasti vaikuttanut.
Ja sitten kun tutkailin Astran korjausopasta, niin siellä oli muistaakseni sellasita tietoa, että vaihteistoöljyn vaihtaminen ei kuuluu "huolto-ohjelmaan". Tuo ei tietenkään estä ketään niitä öljyjä vaihtamasta.
Jansperi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jansperi »

Aika paha.......

itse en muuta keksis kun vaihtaa oilit(öljyt).
-Calikka-
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-09-10 09:24, Anodi wrote:
Olen kyllä kuullut, että opelisteilla on ollut näitä vaihteisto ongelmia.
Mistäs baarista moista olet kuullut?
Aika vähän taitaa opelilla laatikoissa vikaa olla verrattuna moneen muuhun merkkiin.
Opel 4 ever
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opel 4 ever »

Vaihteensiirron kankeus kylmänä johtui itellä siitä,että vivuston rasvat oli kuivunu ohjaamon puolelta. Vaihekepin suojapussi veke ja synteettistä sprayvaseliinia niveliin ja tangon läpivientiin niin taas pelaa. On myös synteettiset ölpät lootassa,niin voitelee paremmin kylmänä.Noin vanha öljy alkaa jo olla hiomatahnaa.
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-09-10 09:24, Anodi wrote:
Olen kyllä kuullut, että opelisteilla on ollut näitä vaihteisto ongelmia.
Mistäs baarista moista olet kuullut?
Aika vähän taitaa opelilla laatikoissa vikaa olla verrattuna moneen muuhun merkkiin.
[/quote]

Ehkä olen kuullut väärin. Hyvinhän opelin laatikot tuntuvat pelaavan jos vertaa esim. Corollaan(kokemusta ainakin 4:stä), joissa laatikko rutisee oikein kunnolla, etenkin se 2-vaihde.

Pitänee vaihtaa ne oilssit ja tsekata toi kapinetin puolikin, jos vaikka sitäkin ois tarvis rasvata.
Faabio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Faabio »

Btw. Mikä laatikko tossa 1.6 16v -96:ssa on? F-17?
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

F15
Faabio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Faabio »

Mikä toi f-17 sitten on/ miten eroaa?
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

F17 korvasi F15 lootan 97 vuoden viimeisissä malleissa....

Tämä voi kyllä olla ihan potaskaa mutta näin muistelisin. Joku pätevämpi korjatkoon....
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Joissain uudemmissa 1.8 16V myllyissä on f17 lootaa.
Nismo, millo lie taas ajos
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Minulla on 1.8 16V myllyn yhteydessä F18 laatikko. Kihisee niin pirusti tyhjäkäynnillä ja kun painaa kytimen pohjaan niin hiljenee heti. On niin hiton jäykkä aamulla, jo mitättömien yöpakkasten jälkeen ja juuri vaihdoin siihen öljyt jotka hain merkkikorjaamolta. Myös kun lämpimällä autolla vaihtaa alas eteenkin ykköselle niin vaikka kytkinpoljin pohjassa, laatikko hiton jäykkä ja huomaa että vetoa siirtyy moottoriin päin. Vaijeria olen säätäny niin ei kait siinä paljoan muutakaan mahdollisuutta kun että paininlaakeri/asetelma sanomassa ittensä irti... :sad:
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Minulla on 1.8 16V myllyn yhteydessä F18 laatikko. Kihisee niin pirusti tyhjäkäynnillä ja kun painaa kytimen pohjaan niin hiljenee heti. On niin hiton jäykkä aamulla, jo mitättömien yöpakkasten jälkeen ja juuri vaihdoin siihen öljyt jotka hain merkkikorjaamolta. Myös kun lämpimällä autolla vaihtaa alas eteenkin ykköselle niin vaikka kytkinpoljin pohjassa, laatikko hiton jäykkä ja huomaa että vetoa siirtyy moottoriin päin. Vaijeria olen säätäny niin ei kait siinä paljoan muutakaan mahdollisuutta kun että paininlaakeri/asetelma sanomassa ittensä irti... :sad:
Vastaa Viestiin