Suuri öljynkulutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Jeps, paskapuhetta, että opel syö öljyä. Ei tarvi lisätä yhtään vaihtovälin aikana, jonka olen kylläkin järkeillyt tuonne 10 tonnin seutuville.
Jos syö, niin venttiilien tiivistekumeja on pompsahtanut irti, joten tiedossa on mahdollisimman pikainen kevyt kansiremontti. Muuten palaa piakkoin joku pakoventtileistä kun karstaa jää venttiilin väliin.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

On 2004-09-16 12:35, vectra1 wrote:
Mistäköhän voi johtua, että vectra -00 söi kaiken (siis todella kaiken) öljyn n. 7000km jälkeen edellisestä huollosta? Eikä edes ilmoittanut, että olis öljyt loppumassa.
Mitähän öljyä sinne koneeseen on laitettu
ja minkä verran sillä koneella on todella ajettu,niin voisi jotain päätelläkkin.

Jep jep.
vectra1
'Agila'

Viesti Kirjoittaja vectra1 »

Niin ajettuhan on vasta 80tkm. Eiköhän nää mysteerit selviä, toivottavasti. Itse kun en autoista tiedä yhtään mitään.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Mulla on x20xev -94/-95 ajettu 162tkm ja öljyä ei mene 10tkm tikusta kun muutama milli.(öljykanavat tukossa :wink: :lol: ) Öljyt 0w40 castrolin rs:ät ja vaihtoväliä oon pitäny n.7tkm kohdalla.Tolla on ajettu talviajoa noin 3-5tkm ,että taitaapi toi öljynkulutus olla vaan noiden "maanantai" yksilöiden ominaisuus tai sitten tää suomen talvi vaan tappaa paremmatkin autot :sad: ?
Leon FR 20vt
corsa gsi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja corsa gsi »

kumma juttu.. Tuntuu että joka toinen ecotech vie öljyä,ja toiset on taas hyviä?
Itellä OLI kulutus 1L/1000km,ei menny enää venttiilit kiinni! Yhessä pytyssä puristukset -2bar verrattuna muihin..
Kansisetin saastamoinen korjasi tilanteen ja päästöt oli nollissa!
leinoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja leinoan »

ei tuo nyt älytön ole, jos 7000 pääsee tikulla, mutta joku kumihan sieltä ohjureista on todennäköisesti pompannut.
Vastaa Viestiin