Kannattaako pönttöön laittaa ruostesuojamaalia?
Kävin asennuttamassa pakoputken uusiksi. Taakse laitettiin Simonsin pönttö. Asentaja hitsasi pöntön kylkiin kiinnikkeet ja samalla siitä lähti se musta pinnoite irti hitsauskohdista. Kannattaako nuo kohdat vetää yli jollain kuumuutta kestävällä ruostesuojamaalilla?
veccuman83
- 'Senator'

Tottakai kannattaa maalata. Mulla on sellasta alumiinin väristä kuumankestävää
maalia. Ja oon vetäny sillä kaikki hitsatut putken kohdat. Kannattaa muuten tehdä pohjatyöt kunnolla jos meinaa että maali pysyy. Vedin muuten katalysaattorin sillä maalilla kanssa. Oli meinaan suojapelti ruostunu paskaks ja ite katalysaattori oli ruostunu pinnaltaan, ei muuta ku ruosteet pois ja alumiinimaalia pintaan.
maalia. Ja oon vetäny sillä kaikki hitsatut putken kohdat. Kannattaa muuten tehdä pohjatyöt kunnolla jos meinaa että maali pysyy. Vedin muuten katalysaattorin sillä maalilla kanssa. Oli meinaan suojapelti ruostunu paskaks ja ite katalysaattori oli ruostunu pinnaltaan, ei muuta ku ruosteet pois ja alumiinimaalia pintaan.
vinkkinä maalaukseen.... maalattava osa tietysti putsataan, mutta kannattaa muistaa että se hitsauksen aikana syntyvä väritys sauman viereen pitää myös hinkata pois, esim. teräsharjalla lähtee melko helposti. eli sauma ja ympärys harjalla kirkkaaksi! maali ei pysy hyvin siinä sinistyneellä pinnalla. kokeilkaa jos ette usko..