E Kadetti 1.6 SV tehot kateissa.
Toimiiko toisiokurkun avaava alipainekello?
Aiheuttaa taatusti puutumista,jossei kakkoskurkku aukea.
Katsele vivustot läpi,jotta liikkuu herkästi ja alipainekellon voi testata ihan irroittamalla letkun ja imaisemalla.
Helposti meinaan jää vähän jäykäksi kasatessa tuo kakkoskurkun vivusto,jossei ole huolellinen(kokemuksen syvällä rintaäänellä...)
Katsele vivustot läpi,jotta liikkuu herkästi ja alipainekellon voi testata ihan irroittamalla letkun ja imaisemalla.
Helposti meinaan jää vähän jäykäksi kasatessa tuo kakkoskurkun vivusto,jossei ole huolellinen(kokemuksen syvällä rintaäänellä...)
-
kasivitonen
- 'Admiral'

Onko se normaalia c-asconassa kun sitten kylmänä aamuna käynnistää niin automaattiryyppy ei olekaan päällä ja kone käy ihan ihmeellisesti, ei saa kierroksia ja tyhjäkäynti on noin 500rpm. Sitten kun lähtee ajamaan niin 500 metrin päässä se ryyppy alkaa toimia jolloin tyhjäkäynti onkin n.1500rpm. Ja alamäkeä liukuessa lämpimällä koneella tyhjäkäynti on hieman normaalia isompi.
On se normaalia,jos olet vain avaimesta kääntämällä startannut.Ainakin Pierburg 2E3:n automaattiryyppy onkin "puoliautomaattiryyppy":
Kylmänä- virrat päälle ja kaasu kerran pohjaan asti ja käynnistys.
Lämpimänä- käytä kaasupoljin puolessavälissä.
Kuumana- kaasu kerran pohjaan.
Kannattaa lukea auton käyttöohjekirjaa,jos semmoinen sattuu vielä tallessa olemaan.
Kylmänä- virrat päälle ja kaasu kerran pohjaan asti ja käynnistys.
Lämpimänä- käytä kaasupoljin puolessavälissä.
Kuumana- kaasu kerran pohjaan.
Kannattaa lukea auton käyttöohjekirjaa,jos semmoinen sattuu vielä tallessa olemaan.
-
kasivitonen
- 'Admiral'

Tota mä itekkin oon epäilly.. ja oon kokeillu imasta kellosta ja kyllä se aukeaa. tietysti kun pitää kaasua pohjassa, siinähän on se rajoitin mekaniikka ettei se päästä sitä aukenemaan jos ei oo kaasu pohjassa..On 2004-09-17 17:41, TJT wrote:
Toimiiko toisiokurkun avaava alipainekello?
pitäis varmaan vielä varmuudeks ottaa irti ja rasvata kaikki nivelet/veivit jos kerran on niin herkkä laite..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Meisseli on 2004-09-20 09:47 ]</font>
Ja mun tutkimusten mukaan toi kakkoskurkun toiminta ei oo mitenkään ryypystä kiinni.. mutta eiköhän sekin rajoita menoa jos ryyppy on vähän päällä kun kone on lämmin..On 2004-09-18 17:22, kasivitonen wrote:
Onko tossa pierpurgissa myös niin että jos kone on lämmin ja silti on ryppy hieman toiminnassa niin kakkoskurkku ei aukeakkaan ja kiihdytykset menee vähän laiskasti vai aukeaako kakkoskurkku myös ryyppy päällä?