Katsastetaanko sumuvalot?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Artsiboi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Artsiboi »

Etusumuvalot kyllä toimii, mutta takasumuvalo ei suostu pelittämään. Niin että miten se katasastusmies tarkistaa noita, tarkistetaanko sekä etu- että takasumu vai mitenkä?
Kuva
B-Vectra V6
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Ei ole Ikinä ainakaan itseltä katsottu.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

Jos sulla on peräkoukku ni kato siitä pistokkeesta onko se sumuvalon kytkin hapettunu... Suomeks paljon CRC:tä ja rämppäystä ni rupee toimimaan.

Siinä olis vika ehdotus....
"Terve" on huonosti tutkittu...
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Mulla ainaki viime vuonna katto molemmat. Sitä en sitte tiiä että tuleeko hylsy jos takasumuvalo ei pelitä. Eipä tuon ihan niin vakava puute luulisi olevan..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
veccuman83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

minkä ikäne auto? mun mielest ennen vuotta 93 olevis autois se ei oo pakollinen.
korjatkaa jos oon vääräs.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Mulla on ainakin '92 astrassa suikkalakki syynännyt sumuvalot kummastakin päästä ja edestä antoi kerran korjauskehoituksen, kun oli valoteho toisessa polttimossa alhainen.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
veccuman83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veccuman83 »

joo voi olla. pitää kysyy katsastusmiehelt.
mul ei ex-kadetis toimimu se sumari nii ei katsastusmies sanonu siitä mitään...en tiiä sit.
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

En muista millon se takasumari tuli, mutta jos autosta löytyy etu- ja/tai takasumarit, niin on niiden toimittava. Se on sitten suikkalakista kiinni tarkastaako niitä.
Joskus on tarkastanu, ja oon saanu korjauskohotuksenkin, joskus taas ei ole edes testattu...
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Artsiboi
'Kapitän'
'Kapitän'

On 2004-09-16 16:29, _Mikko_ wrote:
Jos sulla on peräkoukku ni kato siitä pistokkeesta onko se sumuvalon kytkin hapettunu... Suomeks paljon CRC:tä ja rämppäystä ni rupee toimimaan.

Auto on -98, taitaa siis olla pakollinen sen sumuvalon toiminta. Autossa on ollut vetokoukku, silläkö voisi olla syy-yhteys tuohon? Eli mistä kohdin sitä tulisi syynätä sitä johdon hapettumista, en oikein itse ole perillä siittä miten sen vetokoukun johdot vedetään valoille?
JONKKE
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JONKKE »

Auto on -98, taitaa siis olla pakollinen sen sumuvalon toiminta. Autossa on ollut vetokoukku, silläkö voisi olla syy-yhteys tuohon? Eli mistä kohdin sitä tulisi syynätä sitä johdon hapettumista, en oikein itse ole perillä siittä miten sen vetokoukun johdot vedetään valoille?
[/quote]

Meillä oli -98 Astrassa sumuvalon kans ongelmia. Oli autoliikkeen pojat tehny hiukan villinnäköisen kytkennän ku olivat asentaneet vetokoukkua. Tyyliin yks johto poikki, eikä mitään suojausta siihen. Ja toinen piuha suoraan kolmannen kylkeen jollain ihme metalin palalla..
Ku ottaa nuo viritykset hemmettiin ja yhdistää samanvärisiä johtoja niin pitäs pelittää. Siis jos vika on siellä...

Niitä piuhoja löytyy ku alkaa purkamaan takakonttia eli lähinnä ottaa sen takimmaisena olevan mustan muoviosan pois.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

On 2004-09-16 20:44, Artsiboi wrote:
On 2004-09-16 16:29, _Mikko_ wrote:

Mulla alkoi toimimaan, kun otin kokonaan pois kaikki koukulle (jota ei autossa enää ole) menevät johdot ja liitin takavalot vain omilla johdoilla / liittimillä. Aika todennäköistä on, että johtuu koukusta tuo takasumarivika. Eli tsekkaa ensin onko liittimet suoraan omat vai takakoukun liitinsarjaa.

(En nyt oikein osaa selittää, mutta minulla siis on edelleen autossa johdotukset koukulle, muttei koukkua ja nuo johdotukset sopivat takavalojen originaaleihin liittimiin. Otin vain nuo liittimet irti ja auton omat liittimet kiinni - AVOT alkoi toimimaan.)
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

mulla tuli kadettin sumareista (liian heikko valo teho)korjattava tai otettava pois... TIkkurilan Valtionkonttorissa...
Artsiboi
'Kapitän'
'Kapitän'

Ai että ne voi siis ottaa pois ja silläkin sit pääseepi? Pitääkö se sitten olla joku virallinen sepostus siittä että miten otettu pois takasumu, vai riittääkö että laitan yksihehkusen lampun sen kakshehkusen tilalle?
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Etusumarit voi ottaa pois, ja se on sillä hyvä, mutta eikös takasumari kuulu jostain vuodesta lähtien pakolliseen settiin, joten sitä et voi sitten ottaa pois...

Korjatkoon joku jos tuli taas puutaheinää... :roll:
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

On 2004-09-17 13:03, Jari79 wrote:
mulla tuli kadettin sumareista (liian heikko valo teho)korjattava tai otettava pois... Tikkurilan Valtionkonttorissa...
Juu.. eli noissakin oli kysymys etusumareista...
Vastaa Viestiin