Kummallinen perä?
Sinullakin on Rami suhteellisen painava kone aika edessä autoa, mulla tekee märällä ihan samaa... tosin niin kuivallakin onneksi 
Toinen on takapään camberkulma joka ainakin minulla on aikamoinen madalluksesta johtuen, siksi meinasin talvella laittaa sen säädettävän puslasarjan kiinni. Saisi ainakin renkaan kitkapinnan kokonaisuudessaan tietä vasten ja ei tarvitsisi joka reissun jälkeen pyöräyttää renkaita puolelta toiselle.

Omega-B 4.0 24v
Kadett B 1.1 -74
<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-09-28 08:07 ]</font>
Toinen on takapään camberkulma joka ainakin minulla on aikamoinen madalluksesta johtuen, siksi meinasin talvella laittaa sen säädettävän puslasarjan kiinni. Saisi ainakin renkaan kitkapinnan kokonaisuudessaan tietä vasten ja ei tarvitsisi joka reissun jälkeen pyöräyttää renkaita puolelta toiselle.

Omega-B 4.0 24v
Kadett B 1.1 -74
<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-09-28 08:07 ]</font>
-
AussiVectra
- 'Senator'

Eikos se ole niin etta pito on kiinni renkaan kitkasta tiehen. Oletan etta auto ei ole uusi sinulle ja "vika" on vasta nyt tullut esille. ei tada olla kuin yksi vastaus siina tapauksessa: RENKAAT. renkaitten pidolla on julmettu ero ja varsinkin jos ne on muutaman vuoden ikaiset niin kumin koostumus muuttuu kovemmaks ja pito periaatteessa haipyy taivaan tuuliin. 2 vuotta renkaille on tarpeeks. jousituksella tuskin on asialle tekemista kun kerran paikaltaanlahtiessakin luistaa.
Hanski
Hanski
Tuo mitä Hanski kirjoitti on myös totta, tosin mulla on tänäkin kesänä pyörineet jo kolmet uudet (valmistettu 03-04) renkaat alla ja kaikkien kanssa on ollut sama juttu. Bridgestone S-03 oli alla vähän aikaa, Hankook k103 ja k104 hiukan pidempään (pari-kolme viikkoa
. Lisäksi yhdet Goodyear eagle F1 gsd3:kin käyttäytyivät ihan samoin.
Tuohon käyttäytymiseen vaikuttaa varmasti monikin asia, jopa noiden edellä mainittujen lisäksi.
Edit: Renkaan leveydellä ei ole ollut mun tapauksessa ainakaan mitään olennaista eroa. Kokeiltu on 225, 235, 255 kokoja 17-tuumaisina ja 265 18-tuumaisena, kaikista on ainakin kulutuspinta poistunut liian nopeasti
Itse ajattelin konsultoida jotain ratakettua tuosta yliohjautuvuudesta, jos vaikka saisi niksejä pidon saantiin.

Omega-B 4.0 24v
Kadett B 1.1 -74
<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-09-28 08:40 ]</font>
Tuohon käyttäytymiseen vaikuttaa varmasti monikin asia, jopa noiden edellä mainittujen lisäksi.
Edit: Renkaan leveydellä ei ole ollut mun tapauksessa ainakaan mitään olennaista eroa. Kokeiltu on 225, 235, 255 kokoja 17-tuumaisina ja 265 18-tuumaisena, kaikista on ainakin kulutuspinta poistunut liian nopeasti
Itse ajattelin konsultoida jotain ratakettua tuosta yliohjautuvuudesta, jos vaikka saisi niksejä pidon saantiin.

Omega-B 4.0 24v
Kadett B 1.1 -74
<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-09-28 08:40 ]</font>
Oliko kyseessä vika vai toivottu ominaisuus takavetoisessa autossa?On 2004-09-28 07:29, Hakola wrote:
Onko muille käynyt niin että varsinkin mutkassa kiihdyttäessä perä alkaa liikkua voimakkaasti ulkokurvin puolelle ja auto lähtee hallittuun ns "luisuun"?
Paremmissa Ompuissa ko. "vika" on hallittavissa TC järjestelmällä ja renkaiden kulutuspintakin kestää enemmän kilometrejä.