Kummallinen perä?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Hakola
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hakola »

Onko muille käynyt niin että varsinkin mutkassa kiihdyttäessä perä alkaa liikkua voimakkaasti ulkokurvin puolelle ja auto lähtee hallittuun ns "luisuun"? Olen törmännyt samaan ongelmaan monesti myös paikalta lähdettäessä kostealla kelillä. Onko tyyppivika? Kellään tietoa? Ai niin, auto on Omega B.
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Intro »

Eikös se takavedolla ole aika yleinen homma, että perä lähtee mutkassa irti, ku laittaa lusikan pohjaan :smile:

edit: niin siis jos tehoa löytyy tarpeeks :grin:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Intro on 2004-09-28 07:42 ]</font>
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Sinullakin on Rami suhteellisen painava kone aika edessä autoa, mulla tekee märällä ihan samaa... tosin niin kuivallakin onneksi :smile:
Toinen on takapään camberkulma joka ainakin minulla on aikamoinen madalluksesta johtuen, siksi meinasin talvella laittaa sen säädettävän puslasarjan kiinni. Saisi ainakin renkaan kitkapinnan kokonaisuudessaan tietä vasten ja ei tarvitsisi joka reissun jälkeen pyöräyttää renkaita puolelta toiselle.

<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-09-28 08:07 ]</font>
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Eikos se ole niin etta pito on kiinni renkaan kitkasta tiehen. Oletan etta auto ei ole uusi sinulle ja "vika" on vasta nyt tullut esille. ei tada olla kuin yksi vastaus siina tapauksessa: RENKAAT. renkaitten pidolla on julmettu ero ja varsinkin jos ne on muutaman vuoden ikaiset niin kumin koostumus muuttuu kovemmaks ja pito periaatteessa haipyy taivaan tuuliin. 2 vuotta renkaille on tarpeeks. jousituksella tuskin on asialle tekemista kun kerran paikaltaanlahtiessakin luistaa.
Hanski
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Tuo mitä Hanski kirjoitti on myös totta, tosin mulla on tänäkin kesänä pyörineet jo kolmet uudet (valmistettu 03-04) renkaat alla ja kaikkien kanssa on ollut sama juttu. Bridgestone S-03 oli alla vähän aikaa, Hankook k103 ja k104 hiukan pidempään (pari-kolme viikkoa :smile:. Lisäksi yhdet Goodyear eagle F1 gsd3:kin käyttäytyivät ihan samoin.

Tuohon käyttäytymiseen vaikuttaa varmasti monikin asia, jopa noiden edellä mainittujen lisäksi.
Edit: Renkaan leveydellä ei ole ollut mun tapauksessa ainakaan mitään olennaista eroa. Kokeiltu on 225, 235, 255 kokoja 17-tuumaisina ja 265 18-tuumaisena, kaikista on ainakin kulutuspinta poistunut liian nopeasti :lol:

Itse ajattelin konsultoida jotain ratakettua tuosta yliohjautuvuudesta, jos vaikka saisi niksejä pidon saantiin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: MAX on 2004-09-28 08:40 ]</font>
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Intro »

BTW onks ompussa lukkoperää vakiona :???: ja millasia siihen saa (tehtaalta optiona) jos saa?
jipeeki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jipeeki »

Sen siitä saa kun vaihtaa väärän auton moottorin alkuperäisen tilalle.
Ei ilmeisesti ole yhteensopiva ko. auton kanssa.
Vectra C 1.9 cdti -08 OPC line caravan
Astra H 1.6 -07 OPC line caravan
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

On 2004-09-28 07:29, Hakola wrote:
Onko muille käynyt niin että varsinkin mutkassa kiihdyttäessä perä alkaa liikkua voimakkaasti ulkokurvin puolelle ja auto lähtee hallittuun ns "luisuun"?
Oliko kyseessä vika vai toivottu ominaisuus takavetoisessa autossa?

Paremmissa Ompuissa ko. "vika" on hallittavissa TC järjestelmällä ja renkaiden kulutuspintakin kestää enemmän kilometrejä.
Vastaa Viestiin