Etupään väärä camber
Käytin tänään calibraa nelipyöräsuuntautuksessa ja kulmat saatiin kuntoon.Myös takaa K-mac sarjalla.
Mutta oikealla edessä on 1' enemmän camberia kuin vasemmalla.Mistäköhän tämä johtuu.Casterinkin on normaalissa rajoissa kummallakin puolella.Tässä arvoja
Etupää
Caster V +2,08 O +2,17
K.P.I V +14,00 O +14,50
Camber V -0,48 O -1,45
Yhteisauraus -0,13
Takaa saatiin kanssa toi camber aika hyväksi.
Lähtökohta oli -3' kummallakin puolella ja nyt saatiin V -1,57 O -1,34.Piti tehdä kompromissi ton camberin kanssa että saatiin toi auraus minimiin.
Mutta oikealla edessä on 1' enemmän camberia kuin vasemmalla.Mistäköhän tämä johtuu.Casterinkin on normaalissa rajoissa kummallakin puolella.Tässä arvoja
Etupää
Caster V +2,08 O +2,17
K.P.I V +14,00 O +14,50
Camber V -0,48 O -1,45
Yhteisauraus -0,13
Takaa saatiin kanssa toi camber aika hyväksi.
Lähtökohta oli -3' kummallakin puolella ja nyt saatiin V -1,57 O -1,34.Piti tehdä kompromissi ton camberin kanssa että saatiin toi auraus minimiin.
-
AussiVectra
- 'Senator'

-
AussiVectra
- 'Senator'

-
juzatheman
- 'Senator'

itse olen huomannut ainakin kymmenessä calibrassa mitä olen säätänyt tuon saman vaivan myös omassani oli oikealla 1'enemmän miinuksella camber.
sekä madalletuissa sekä vakio alustalla olevissa on ilmennyt samaa oiretta.
itse korjasin asian laittamalla k-mac etupään säätösarjan. ei kovin halpa mutta toimii.
nyt pystyn säätämaan etu caster,camber ja auraus kulmat. takana myös k-mac säätösarja eli taka camber ja aurauskulmatkin pystyy säätämään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: juzatheman on 2004-10-01 23:26 ]</font>
sekä madalletuissa sekä vakio alustalla olevissa on ilmennyt samaa oiretta.
itse korjasin asian laittamalla k-mac etupään säätösarjan. ei kovin halpa mutta toimii.
nyt pystyn säätämaan etu caster,camber ja auraus kulmat. takana myös k-mac säätösarja eli taka camber ja aurauskulmatkin pystyy säätämään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: juzatheman on 2004-10-01 23:26 ]</font>
-
juzatheman
- 'Senator'

-
AussiVectra
- 'Senator'

-
AussiVectra
- 'Senator'

Taa alkaa olla kiinnostava juttu, kyselen omalta "pyoransaatajalta" mita se tykkaa, se on maininnu pyorien saadosta tien vinouden kompensointiin mutta en tarkemmin tieda mita saatoa ja kuinka paljon. mites auto kayttaytyy kun ajetaan ohitustilanteessa vastaantulevalla kaistalla jossa tie on vinossa vastakkaiseen suuntaan?
Hanski
Hanski
Sama juttu on mullakin mutta a-vectrassa ja toi vika ilmeni puslien vaihdon jälkeen.. Ja tilanne korjattiin avartamalla alapallonivelen kiinnitys reikiä tukivarresta.. Ja ylä sekä alapuolelle tukivartta tehtiin sopivan kokoiset tuki/kiinnitys levyt paksusta pellistä!! Sitten kun kulmat on säädetty haluttuihin arvoihin kiristetään alapallot ja hitstaan ne levyt kiinni alatukivarteen parilla pisteellä!!! Ettei säädöt muutu ajossa!!
Ja kuin halutaan tehdä uusinta säätö niin rälläkkä laulamaan pisteet pois ja taas on säädettävissä!! Mulla ainakin on toiminut eikä kukaan ole siitä mitään maininnut!!!
Ja kuin halutaan tehdä uusinta säätö niin rälläkkä laulamaan pisteet pois ja taas on säädettävissä!! Mulla ainakin on toiminut eikä kukaan ole siitä mitään maininnut!!!