takaluukun lukko
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Itse olen aloittamassa ihan samaa rojektia. Tein kojelautaan nappulan, siitä johto konttiin. Alkuperäinen moottori irti, katsoin sille sopivan paikan, porasin ruuvilla kiinni ja mikin langasta tein avausmekanismin. Nyt kontin saa auki avaimilla tai nappulasta. Pitäisi vielä joku päivä kytkeä moottori hälyyn kiinni jotta kontti aukeaa myös nappulasta. Voin illemmalla tai huomenna käydä ottamassa pari kuvaa jos niistä saisi paremmin selkoa kuin tästä sepustuksesta :=)
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
En oo vielä tasottanu, tehny vaan ton nappulan. Mutta jos tutkit tarkemmin sitä avaus sydeemiä niin siitä avaimen reiästä lähtee pelkästään vaijeri sinne alas päin. Käyn ottamassa ne kuvat nyt niin ehkä selkeyttää asiaa hieman.
Elikkä tuossa ois kuva ja lisää löytyy linkistä jos hieman helpottaisi selittämistä

http://koti.mbnet.fi/herc85/Kuvat/kmoottori/
<font size=-1>[ This Message was edited by: hercules on 2004-10-08 00:14 ]</font>
Elikkä tuossa ois kuva ja lisää löytyy linkistä jos hieman helpottaisi selittämistä
http://koti.mbnet.fi/herc85/Kuvat/kmoottori/
<font size=-1>[ This Message was edited by: hercules on 2004-10-08 00:14 ]</font>
täytyy kehitellä tuollainen tai vastaava systeemi itsellenikin. olen melkein tasoittanut luukun jo poistin lukko sylinterin siis sen mustan mötikän ja korvannut sen reiän pelti levyllä ja päällä on kilo kittiä. vielä pitäs kerros vetää ni hyvä on. saahan sen jollain vaijerilla laitettua vai pitääkö tuossa solenoidissa olla lukko sylnteri? suunnittelin että auki saisi vain kabiinista.
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Siis tuo solenoidi on tavallinen keskuslukon moottori. Ja siitä mustasta läpyskästä lähtee vain alkuperäisenäkin luukun alaosaan vaijeri mikä avaa kontin. Eli teet samanlaisen viritelmän, tuosta moottorista vain vaijeri sinne alaosaan missä on se haka. Teitkö tuon itse tasoittamisen pelkällä kitillä vai hitsasitko melkein koko sen kolon kokoisen levyn? Olisiko kuvia siitä?
Vectra C GTS Turbo
Jos toi kuva nyt on ihan oikein piirretty(, vai väsyneenä...??)niin kytkennässä on yks "pikkuvika". Kuvan tai siis selitteen mukaan kytkin NC normaalisti suljettu lenkki, eli solenoidin läpi kiertää tässä tapauksessa jatkuvasti virta. Eli kun auto on pitkään parkissa ja akku aikanaan tyhjenee, solenoidi lakkaa vetämästä ja luukku aukee. Tai Alfred Nussi vetää akun kengän irti niin kontti aukee...On 2004-10-11 03:34, hercules wrote:
Tuossa vielä kaavio miten omani kytkin. Aika huono on, mutta niin on kellon aikakin mihin aikaan tuo kaavio on tehty :=)
<font size=-1>[ This Message was edited by: rekortti on 2004-10-11 17:38 ]</font>
- hercules
- 'Diplomat'

- Viesti:
Eipä aukee vaikka virta loppuupkin. Periaatteena tuossa se että moottori on "lepotilassa" ja kun virtaa tulee niin se vetää vaijeria. Ja tuohan on sellainen moottori mikä toimii napaisuuksia vaihtamalla. Eli plussaa ja miinusta vaihtamalla moottori työntää ja vetää tankoa.
Jos se ei saa samaan aikaan plussaa ja miinusta niin moottori ei tee mitään.
Näin nopeasti kirjoitettuna tuolla lailla.
Jos se ei saa samaan aikaan plussaa ja miinusta niin moottori ei tee mitään.
Näin nopeasti kirjoitettuna tuolla lailla.
Vectra C GTS Turbo
-
utobictune
- 'Kapitän'

Ihan hyvä juu sheivailla noita lukkoja pois näyttää ainakin tasotetun luukun kanssa paljon asiallisemmalta.. MUTTA ei ole kivaa kun mekanismi pettää ja luukku jääkin kiinni niinku mulla tossa viime v-loppuna. Eihän sillä muuten niin väliä mutta ko toi mun kosla tankataan sinne takalaatikkoon. Heh noh omat patentit niin hyvin tunsin et sinne sit kyllä pääsin ilman rälläkkää. Nyt pelittää muuten varmasti!