valojen tummennus
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Pistä tummentaen vaan, mutta älä maalaa vaan osta valmiit.On 2004-10-08 20:17, juzze wrote:
elikkäpäs, miten se on noitten valojen tummennuksen laita.. Ajattelin omasta kadeemistani tummentaa takavalot ja etu-jasivu vilkut, joten miten on, onko laillista? mikkä on kriteerit tummennukselle?
Maalatut on laittomat. Voipi jäädä leima niiden takia saamatta ja polliisit ei tykkää.
En muista onko kadettia saanut jo valmiina tummilla valoilla/vilkuilla, mutta käväse eka jossain vara-osapuljussa kyselemässä tarvike vara-osina noita valoja, ennenkuin menet tuninki puljuun.

<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-10-08 21:01 ]</font>
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ei nyt millään pahalla kenellekään mutta itseä jo vähän ihmetyttää kun sitä pitää noin usein kysyä.
Jos asiaa oikein miettii niin miten niitä yleensä voisi olla laillista itse tummentaa?
Kun varmasti ne joku kuitenkin vetäisi niin mustaksi ettei näkyisi yhtään valoa läpi. Ja missä se raja sitten menisi mikä on liian tumma? Poliiseilla ja katsastusmiehillä pitäisi sitten olla joku mittari jolla sitten vielä kaiken muun lisäksi pitäisi aina katsella valot ja vilkut että ovatko tarpeeksi kirkkaat.
Jos asiaa oikein miettii niin miten niitä yleensä voisi olla laillista itse tummentaa?
Kun varmasti ne joku kuitenkin vetäisi niin mustaksi ettei näkyisi yhtään valoa läpi. Ja missä se raja sitten menisi mikä on liian tumma? Poliiseilla ja katsastusmiehillä pitäisi sitten olla joku mittari jolla sitten vielä kaiken muun lisäksi pitäisi aina katsella valot ja vilkut että ovatko tarpeeksi kirkkaat.
Ne sellaiset maalatut on aika rumat. Ainakin ne mitä olen nähnyt. Valoa tulee heikosti ja pelkästään keskeltä. Joissain näkyy vielä sellaisia juovia, ihan niin kuin olisi penselillä maalattu 
Toisaalta joskus ne ostetutkin ovat aika rumat, varsinkin nämä valkoiset. Takaparkit näyttää pinkeiltä ja jarruvalot keltaisilta. Luulisi, että ei mene katsastuksesta läpi.
Toisaalta joskus ne ostetutkin ovat aika rumat, varsinkin nämä valkoiset. Takaparkit näyttää pinkeiltä ja jarruvalot keltaisilta. Luulisi, että ei mene katsastuksesta läpi.
ite tummensin kadetin gsi takavalot paikallisen halpis liikkeen ikkunasävyte spraylla "hycote" niminen. tuli ainaski omasta mielestä siistit eikä mitään "pensseli" jälkiä. pinnaltaan tulee kiiltävät eikä mitään mattamusta spray tyyppistä niinkuin täälläpäin näkee. valoa tulee melkein normaalisti läpi. ei kyllä loppuunsa huomaa.
Itse ostin joskus Motonetistä sen
ikkunantummennussprayn, vai millä nimellä
nyt kulkikaan. Täälläkin jotkut
suosittelevat sitä. Ihan suht hyvä tuli,
tai siis itselleni riittää. Ehkä hieman jäi
sellaiseksi ei tasaiseksi kun läheltä
katsoo, ts. ei levittäydy tasaiseksi
muovipintaan.
Ainoa että valkoisesta (vilkusta) tuppaa
tulemaan sininen sen kanssa.
ikkunantummennussprayn, vai millä nimellä
nyt kulkikaan. Täälläkin jotkut
suosittelevat sitä. Ihan suht hyvä tuli,
tai siis itselleni riittää. Ehkä hieman jäi
sellaiseksi ei tasaiseksi kun läheltä
katsoo, ts. ei levittäydy tasaiseksi
muovipintaan.
Ainoa että valkoisesta (vilkusta) tuppaa
tulemaan sininen sen kanssa.
Jos niitten valojen kanssa jaksaa leikkiä ni kannattaa käytellä sitä Dupli Colorin kuultomaalia (saa joka varaosapuljusta) värit ainakin musta,sininen,keltainen,oranssi ja punainen...jos Hycotella on tummentanu ni tämä on ihan eri luokkaa. Ei enää jaksa itse pelata ku meni jo siihen että kytät otti autosta(valoista) kuvia ja uhkaili vaikka mitä...lopetin leikit ja ostin "oikeat" valot.