Poikittaistuesta on hyötyä muuallakin kuin kovassa kaarreajossa. Ainakin omassa Astrassa tuli selkeä ero ohjauksessa terävissä kuopissa ja vastaavissa epätasaisuuksissa. Poikittaistuki on mielestäni ehdottomasti paras sijoitus euroille, mitä tuohon autoon olen laittanut.
Ennen esim. maantieajossa tien halkeamat tuntui ohjauksen läpi terävänä nykäisynä ratissa. Ja kuoppaan ajaessa ohjaus hieman vetäisi kuopan puoleiseen suuntaan. Nuo häiriöt loppui lähes täysin poikittaistuen laiton jälkeen (ja alustassa ei todellakaan ollut mitään vikaa ennestään). Nyt ei tökkäyksiä ole ohjauksessa juuri lainkaan.
Tämä on luultavastikin kiinni paljon auton ominaisuuksista. En tiedä vaikuttaako esim Vectrassa vastaavasti. Suosittelen ainakin kokeilemaan.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Täytyy ihmetellä, miksi Opel ei ole laittanut esimerkiksi Vectraan poikkitukea eteen vakiona, kun esimerkiksi Saab on näin tehnyt. Öh, on mullakin poikkituki, varastossa... )
Käykös muuten esim.c20xe poikittais tuki kutos vecculiin kun melkein joka paikassa lukee luettelossa a-vectran kohdalla että ei käy kutoseen!! Tossa olis muuten aika halpa sarja joka sisältää etu ylä/ala ja taka ylä!!http://www.autovaruste.net/alusta/fk/fkpoikkituki.htm
<font size=-1>[ This Message was edited by: Spooky on 2004-10-11 16:13 ]</font>
16V ja Turboon käy sama tuki, joka kaartuu eteenpäin ja V6:teen on käsittääkseni oma mallinsa, joka kaartuu taaksepäin, johtuen koneen erilaisesta muodosta. Näin ainakin Wiechersillä, jollainen itselläni on (Vectra A/Calibra A 16V/Turbo).
Ahaa tietenkin jos ostais tommosen halvan setin niin sitä vois sit ehkä vähän muotoilla tota yhtä poikittais tukea vai??
Ja voihan sen poikkitas tuen kääntää ympärikin sillain että se kaartuu just oikeeseen Suuntaa kun yleensä noissa on irroitettavat ne kiinnitys laipat tai ainakin mitä itse olen nähnyt kun sit jos lähtee ostaa kaikkia erikseen niin se rupee jo maksamaan!!
Ja Opeleisa esim. astra,vectra, calibra, kadett ym. tuntuu tosiaan korit elävän eli hyötyä on paljonkin. Astra farkkukin oikein narisee jokapuolelta mm. oven saranat (ovat kyllä väljät) jos auton ajaa hieman kallelleen. Takaluukkukaan ei mene kunnolla kiinni tälläsessa asennossa, vaan sitä joutuu hieman vääntämään...Ja kannattas laittaa tuet eteen ja taakse..
<font size=-1>[ This Message was edited by: SKL on 2004-10-12 08:57 ]</font>
On 2004-10-11 22:06, spooky wrote:
Ahaa tietenkin jos ostais tommosen halvan setin niin sitä vois sit ehkä vähän muotoilla tota yhtä poikittais tukea vai??
Ja voihan sen poikkitas tuen kääntää ympärikin sillain että se kaartuu just oikeeseen Suuntaa kun yleensä noissa on irroitettavat ne kiinnitys laipat tai ainakin mitä itse olen nähnyt kun sit jos lähtee ostaa kaikkia erikseen niin se rupee jo maksamaan!!
Otat muotin ja teet itse, calibra/vectran poikittaistuissa ei ole niin ihmeellinen se kiinnityspiste.