onpas vaan lukoista taas harmia..
meilläkin oli kaks avainta sellasiin pultteihin..mutta toinen on hukassa..
ja viimestä pitääkin sit suojella henkensä uhalla
On 2004-10-18 16:15, Jerzey wrote:
täytyypä vielä kokeilla soitella jos vastaisi puhelimeen, vähän on hiljaista ollut ku olen yrittänyt soitella.
Onkos tämä sedan mallinen väriltään musta. Mustalla täysnahkasisustalla oleva MV6. Alla viispuolaiset alut? Ympäriajettu keula kasassa molemmat bägit lauenneet? Ulostulot molemmin puolin takana?
Mullakin rengas firmassa päästivät pulttipyssyllä toisen lukkopultin avaimen paskaksi,toinen vielä kohtuu kunnossa,pitäs varmaan alkaa katella uusia pulttia ennenkuin se toinenkin avain on sileenä.
On 2004-10-18 16:15, Jerzey wrote:
täytyypä vielä kokeilla soitella jos vastaisi puhelimeen, vähän on hiljaista ollut ku olen yrittänyt soitella.
Onkos tämä sedan mallinen väriltään musta. Mustalla täysnahkasisustalla oleva MV6. Alla viispuolaiset alut? Ympäriajettu keula kasassa molemmat bägit lauenneet? Ulostulot molemmin puolin takana?
On 2004-10-18 16:36, Tunari-82 wrote:
Mullakin rengas firmassa päästivät pulttipyssyllä toisen lukkopultin avaimen paskaksi
Kannattaa pitää huoli ettei kukaan missään laita lukkopultin avainta pulttipyssyyn kun renkaita vaihtaa . Siitä ei seuraa muita kuin ongelmia. Ja aluvanteiden pultteja ei kyllä kannata pulttipyssyllä kiriä, vaan käsin momenttiavaimella.
<font size=-1>[ This Message was edited by: nooppeli98 on 2004-10-18 20:00 ]</font>
Jos ne sun lukkopultit on opelilta, ja on tosiaan 10mm halkasialtaan oleva tappi siinä pultin päässä, ja reiät satunaisessa järjestyksessä ja ulkokehältään sileä ja pyöreä? Irtoaa 22mm normaalilla hylsällä. Mulla oli kesällä vastaava ongelma ku avain hajos. Otat 22mm hylsyn, semmosen joka mahtuu vanteessa olevaan pultin koloon, ja pitkä jatko hylsän jatkoksi, sitten pajavasaralla muutama napakka isku perään, ja on kiinni ja sitten räikällä sievasti pultti auki. Varo ettet lyö sillä vasaralla vanteeseen...
Oon nahny rengasmiesten useamman kerran aukasevan lukkomutterit tavallisella ristikkoavaimella, hakkaa vaan lekalla ristikon mutteriin ja vaantaa, avain pitaa olla hyvaa laatua muuten se halkee. ja ota se avain pois siita mutterista ennekun mutsku on kokonaan ulkona, on tiukka naas. se on raaka pelia ja tuli mieleen etta miten se vaikuttaa laakereihin.
"Vanteiden jälkikiristäminen on erityisen tärkeää. Jälkikiristys/tarkistus tulisikin tehdä 100 – 150 km ajon jälkeen. Tämä toimenpide tulee toistaa jokaisen kiinnittämisen jälkeen. Alumiinivanteet tulisi aina kiristää momenttiavainta käyttäen. Näin voidaan varmistua, ettei vannetta vahingoiteta kiinnittäessä. Suositeltava kiristysmomentti on 90-110 Nm. "