On 2004-10-27 20:58, Zaviox wrote:
mulla on takavanne 9" levee ja renkaana 225/40 aika venytetyt lappeet. tämmönen pikainen laskutoimitus 7*2.5=17.5cm
eli 185 tulee 10mm leveempi rengas kuin vanne ja mulla 9*2.5=22.5cm=just tasan. eli hyvin menee! mikäli sikäli en laskenu päin helvettiä!
Ei sun lasku toimituksissa mikään menny mönkään.

Suurinosa rengasliikkeistä ja myös katsastus viranomaiset katsoo suositukset tuolta STRO:n lähteistä.
Kyllä noita rengasliikkeitä on silti jokka laittaa melkeen kumin kuin kumin vanteelle jos vain ilmat pysyy oikeella puolella.
Toi 185-renkaan vannevaihtoehto tieto oli sieltä poimittu.
Mut muuten toi pitäs olla hyvin alla pyörivä paketti Calibrassa.
Tolle sun 225/40 kumille on vannevaihtoehdot 7,5-9" leveelle vanteelle 16-18" kokoisille.
Esim. Oulu Vianor ei asenna 185/65-15 kumia 7X15"-leveelle vanteelle.
Sanoivat: saat itte asentaa ne kumit jossain muualla,renkaat me voidaan silti myydä sulle,mutta noita me ei asenneta)
Näin sanoivat mulle kun olin kyselemässä siellä uusia talvikumeja.
Samasta lähteestä lainattua:
"STRO:n rengassuositukset eivät ole kaikenkattavia. Ne pohjautuvat terveeseen järkeen ja kokemukseen ja antavat täten renkaan käyttäjälle mahdollisuuden saavuttaa renkailla ja pyörillä tyydyttävä käyttötulos.Suositukset antavat vain yleisiä ohjeita, eivätkä käsitä kaikkia erikoiskäyttötarkoituksia. STRO:n suositusten käyttö ei vapauta renkaan käyttäjää omasta vastuusta."
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS34 on 2004-10-28 01:19 ]</font>