DTi - Vectran riuhtaisu 1600 RPM kohdalla
Onko kaikilla muilla DTi-Vectran omistajilla auton käytös täyskaasukiihdytyksessä tämmöinen kuin mulla: alakierroksilta lähdettäessä auto lähtee kiihtymään laiskasti, perinteiseen diesel-tyyliin. Noin 1600 kierroksen kohdalla tapahtuu selvästi havaittavissa oleva "riuhtaisu" ripeämpään kiihtyvyyteen = turbo tulee mukaan. Tässä vaiheessa kaikki kojelaudan päälle unohtuneet tavarat tulee syliin. Sen jälkeen kiihdytys jatkuu kyseistä ripeää tahtia suunnilleen niin kauan kuin kierrosaluetta riittää.
Kysymys kuuluu: onko tämä bugi vai ominaisuus? Jos huomiot ovat samat muillakin opelisteilla niin Ok, sitten kyseessä on vain ominaisuus. Ei ilmiössä sinänsä mitään negatiivista ole (onhan se mukava kun turbon tuoma tehonlisäys näkyy ja kuuluu!), mutta tuli mieleeni että mitä jos kyseessä on bugi ja turbon pitäisi lähteä mukaan alempaa + tasaisemmin.
Kysymys kuuluu: onko tämä bugi vai ominaisuus? Jos huomiot ovat samat muillakin opelisteilla niin Ok, sitten kyseessä on vain ominaisuus. Ei ilmiössä sinänsä mitään negatiivista ole (onhan se mukava kun turbon tuoma tehonlisäys näkyy ja kuuluu!), mutta tuli mieleeni että mitä jos kyseessä on bugi ja turbon pitäisi lähteä mukaan alempaa + tasaisemmin.
*** Vectra 3.0 CDTi V6 Sport Wagon 2007 ***
Mulla on ihan sama juttu omassa DTI-Astrassa, ei kai sille voi mitään.
Olen ajanut myös muutamaa Volkkaria ja niissä se alavääntö ja ajettavuus on paremmalla mallilla.
Varsinkin jos kone on ihan kylmä niin aluksi ei mennä mihinkään ja kunnes kierrokset ovat siinä 1600-1800 niin sitten tulee sellainen "potku".
Olen ajanut myös muutamaa Volkkaria ja niissä se alavääntö ja ajettavuus on paremmalla mallilla.
Varsinkin jos kone on ihan kylmä niin aluksi ei mennä mihinkään ja kunnes kierrokset ovat siinä 1600-1800 niin sitten tulee sellainen "potku".
Noinhan se pieni turbo tulee mukaan, yhtäkkiä ja 'potkuna'. Pienen turbon ominaisuus. Vag:ssa sitten riippuu turboista miten ne lähtee mukaan. Joissain 1.9tdi:ssä on ihan sama turbo, sitten on vastaavia pieniä eri malleja, ja sitten vnt:t(jotka yleensä lähtevät alempaa mutta jaksavat pitkälle, muuttuva pakopesä). Jostain syystä opelilla on tehty tuollainen potku, kai sillä yritetään tuoda tehontuntua.. 
Omassani rikkinäisen ilmamassa/määrämittarin huomaa tuosta riuhtaisusta. Ehjällä purkilla veto alkaa reilusta 1000rpm:stä, eikä riuhtaisua ole.
Tosin tehdasasennettu mittari teki rikkinäisenä myös sitä, että veto souti 2000-3000rpm:n alueella, ja moottori meni vauhdista vikavalolle. Vaihtopurkit eivät tee tuota edes kuluneina. Kumma juttu.
Tosin tehdasasennettu mittari teki rikkinäisenä myös sitä, että veto souti 2000-3000rpm:n alueella, ja moottori meni vauhdista vikavalolle. Vaihtopurkit eivät tee tuota edes kuluneina. Kumma juttu.
Ja oma = mikä? Auton malli, moottorin tyyppi ja vuosimalli?On 2004-11-19 14:41, heke wrote:
Omassani rikkinäisen ilmamassa/määrämittarin huomaa tuosta riuhtaisusta. Ehjällä purkilla veto alkaa reilusta 1000rpm:stä, eikä riuhtaisua ole.

Vectra 2.0 DTi-16V GL Voyage 1998
<font size=-1>[ This Message was edited by: Litrahaju on 2004-11-25 16:44 ]</font>