pa tankin korvausilma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hojaleht
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hojaleht »

Hei
Mitä haittaa on jos poraan pienen reiän jonnekin pa tankin täyttöaukon putken yläreunaan että tankki saa korvausilmaa.
Tuli vain mieleen kysäistä onko jollekin tullut moisesta ongelmaa.

Auto on -91 kadett 1.6i ja on ilmeisesti korvausilman saanti ollut jo jonkin aikaa heikkoa kun tankissa alipainetta aina hetken ajon jälkeen.

Kuulee selvästi kun pysähtyy esim. liikennevaloon kun tankki saa taas ilmaa ja "plom" kuoret suoristuu. Sama jos heti pysähdyttyä käy avaamassa tankin korkin, kuuluu kun imaisee ilmaa ja tankki suoristuu kolahtaen.
PA korkissa ei ole korvausilmareikää, siellä lukeekin unventilated. Oikea paikka korvausilmalle on ilmeisesti joku hiilikanisteri siellä etupuskurin kohdilla mutta se kai saa olla tukossa tästä eteenpäin.
tero76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tero76 »

minulla oli kesällä sama ongelma. Aktiivihiilisuodatin oli ilmeisesti tukossa. Annoin sille paineilmaa joka reijästä niin että se pullistui. Sen jälkeen se on toiminut. Kannattaa siitä se venttiili katsoa, miten se toimii. Mietin silloin itse myös tuota reikähommaa, mutta en tiedä menisikö sitä kautta likaa.
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

tämä ei ole vastaus kysymykseesi, mutta minulla oli 1.6:ssa frisko kadetissa vm 91 ihan sama "vika". hyvinhän tuo toimi kuitenkin.
ham
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ham »

Minulla oli sama ongelma. Porasin parin millin reiän korkkiin. Ongelma poistui, eikä reiästä ole mitään haittaa.
hojaleht
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hojaleht »

Hei
Kiitos tiedoista, ongelma on ollut jo jotain ½ vuotta autossa joten ei se varmaan rikki mene ihan parissa päivässä moisesta. Tarkoitus on kuitenkin tehdä joku korjaus ennenkuin tilanne pahenee. :smile:

Menen nyt sitten poraamaan korkkiin reiän.
calibra4x4
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja calibra4x4 »

Mulla oli kans joskus gsi:ssä sama vika ja pumppu imi tankin niin kasaan ettei pystynyt enään korjaamaan, vaihdettiin uus tankki ja reijällinen korkki.
Astra G
Vastaa Viestiin