B-Omppu TD:n moottorilämpö...paljo pitäs olla??
Eli otsikossa näkyykin jo tämänkertainen pähkinä. Mulla pyörii lämmöt jossain 60-70 astetta eikä siitä nouse...ajattelin vaan kysästä et paljon muilla on vastaavissa padoissa normaalisti lämpöä? Sisällä on toistaiseksi ollut ihan lämmin mut vois olla vilkin lämpösempi...autossa on manuaalinen ilmastointi.
Auto on viime vuonna saksasta haettu...eli voisko tossa olla erilainen termari ku alunperin suomeen rekisteröidyissä?
Auto on viime vuonna saksasta haettu...eli voisko tossa olla erilainen termari ku alunperin suomeen rekisteröidyissä?
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Vähän alle 90 pyörii lämmöt. Kesällä suurinpiirtein samassa. Tosin kuormituksen jälkeen aavistuksen korkeammalla. Eilenkin oli 18 pakkasta ja silti lämpeni 90:een. Pahvia en ole ainakaan vielä laittanut. Kaveri jolta ostin itse tuon ompun sanoi vaihtaneensa siihen termostaatin viime syksynä, kun oli meinannu käydä kylmänä. Auto on siis saksan tuliainen. Sitä en tiedä, oliko termostaatti eri lämpöarvolla vai vaan aikansa elänyt..
-
omega b 2.5 td -97
- 'Kadett'

-
OmegaB&KadettC
- 'Agila'
Elikkä kokemuksia omasta 2.5td stä.. Ei nostanut lämpöjä kuin juuri ja juuri viisarin verran alimmaisesta viivasta!
Kokeilin pahvivirityksiä ja ei paljon auttanut.. Sitten termari vaihtoon ja lämmöt nousee heti viisarinverran alle 90 asteen ja ilman pahveja.. nyt puhaltaa jopa kuumaa sisällekkin, aikaisemmin haaleaa.(termariksi 87 astetta)
Kokeilin pahvivirityksiä ja ei paljon auttanut.. Sitten termari vaihtoon ja lämmöt nousee heti viisarinverran alle 90 asteen ja ilman pahveja.. nyt puhaltaa jopa kuumaa sisällekkin, aikaisemmin haaleaa.(termariksi 87 astetta)
Joo..kiitoksia vaan kaikille kun on tullut kommenttia ihan mukavasti. Nyt veivasin tonne maskin taakse palan pahvia ja nyt on ihan jees ollu lämmöt...moottoritiellä käy jopa 90-asteessa...kaupungissa ajellessa ne sitten putoo sinne 90-viivan alapuolella olevalle viivalle vaikka tilanne ois se, että ensin on työntänyt motarilla lämmöt yheksäänkymppiin...
Mites muuten ihan niiku OT...miten teillä lähtee 2.5TD käymään lämpösenä? Mulla meinaa juotua hieman sahaamaan, että lähtee, mut kylmänä lähtee melkeen laakista...onko ihan ominaisuus vai kenties joku paikka tukossa. Yhtään mitään en oo tohon autoon vaihtanut oston jälkee...
Tästä on kai ollu juttua joskus aikaisemminkin...
Mites muuten ihan niiku OT...miten teillä lähtee 2.5TD käymään lämpösenä? Mulla meinaa juotua hieman sahaamaan, että lähtee, mut kylmänä lähtee melkeen laakista...onko ihan ominaisuus vai kenties joku paikka tukossa. Yhtään mitään en oo tohon autoon vaihtanut oston jälkee...
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Ascona C 1.3s -85
-Ex. Ascona C 1.3s -85