Vectra c20xe ja Webaston asennus

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Olisi tarjolla webasto termotop E. Onko kellään kokemuksia lämppärin asennuksesta vectraan c20xe koneella. Auto on gt 16v -94 ja ilmastointia ei ole.
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Onko kellään kokemusta asennuksesta 8 venaseen tai ecotekkiin?
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Onko ongelmasi sijoitus vai jokin kytkentöihinn liittyvä asia??
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Ihan yleisesti ottaen. Asennukset ovat aika kalliita, jos tuon laitteen itse enkä osta sitä jälleenmyyjältä. Meinasin tehdä asennuksen itse, jos se onnistuu suht helpolla.
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Jos tässä nyt jotain suuntaa antaa niin edetään näin.

Eli lämmitinhän asennetaan lämmitys laitteen menoletkuun ja sijoitus tulee tietysti sitä silmällä pitäen.

Sijoituksessa on huomioitava että, laite asennetaan niin alas, että se on paisuntasäiliön alapuolella(vähintään nestepinnan) joka tilanteessa.

Laitetta ei saa asentaa moottorin etupuolelle siten, että se törmäyksessä voi jäädä "puristukseen".

Pyri asentamaan mahdollisimman lyhyillä lisäletkuilla.

Imuilma puhtaasta paikasta ja niin että imuletku ei laske laitteeseen päin.

Puhaltimen ohjaus Opelin kyseessä olen puhaltimen sulakkeelle.

Thermotop E:ssä on ulkoinen polttoaineen syöttö(muistaakseni), joten pa liitäntä suoraan tankkikalusteeseen, niin toimii parhaiten eikä häiritse auton omaa pa syöttöä(tai toisin päin)

Jos lämmitin on omalla säiliöllä niin paluuletkuun se.

En tässä keksi äkkiä muuta, kun et tarkemmin kysynyt, mutta asennus ei ole mikään ylivoimainen tehtävä. Itse olen noita muutamia asennellut, enkä ole mihinkään tosipahaan vastukseen törmännyt.

Yleensä suurin työ on itse laitteen kiinnityksessä(ahtaat paikat ruuvailla ym.)

Rohkeasti vaan asentamaan. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Elmeri on 2004-12-01 16:48 ]</font>
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Kiitos Tiedoista. Laitteen saannin ajankohta on vielä hieman epävarma. Kyselempä tarkemmin sitten kun aloittelen asennusta.
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Tosta virrankulutuksesta tuli mieleen, että jospa rakentaisin lämppärille oman virta piirin latausreleestä ja esim. moottoripyörän akusta. Mahtaisko tämmösen "virityksen" rakennus olla mahdollista? Toi puhaltimen ohjaus kahdesta eri akusta vähän mietityttää. Tarvii vissiin jonkun releen sinnekkin.
hauvavauva
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hauvavauva »

Laita vaikka mieluummin kunnon Optima-akku niin virta riittää käynnistykseenkin sen jälkeen kun lämppäri on puhaltanut sisätilat lämpimäksi. Ei tarvi tehdä erikoisia kytkentöjä. Porukoitten Accordissa oli Ebersprächer ja erillinen kiinteä akkulaturi. Mitä hyötyä bensalämmittimestä jos joutuu pistämään joka tapauksessa auton roikan päähän?
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

Taisit käsittää Hieman väärin. Latausreleellä tarkoitin relettä, joka ohjaa laturilta virtaa kahdelle eri akulle. Toi hyvän akun hankinta olisi kyllä helpoin vaihtoehto. Olen kuullut juttua, että Optima ei ole kovinkaan pitkäikäinen akku. Onko nuo huhut totta? Kokemuksia kellään?
hauvavauva
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hauvavauva »

Joo luulen ymmärtäneeni oikein, kunhan joutessani kaikenlaista kirjoittelin ja pohdin.

Tässä vähän pohdiskelua akuista (myös Optimasta):

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 16&forum=3

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 8&forum=10

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 7&forum=10
aSa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja aSa »

Voin mailata sulle Webaston virallisen asennus manuaalin jos on tarvetta.
If It Ain't Broke,Don't Fix It
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

No niin. Sain lämppärin tänään. On sen asennuksessa näköjään vähän "iltapuhteita" eikä ole tallia käytettävissä nyt, joten taitaapi asennus jäädä ensi kesälomille.
Vastaa Viestiin