Airbag ratin vaihto
Ei taideta oikien tykätä jos airbagin ottaa pois. Eikö silloin vakuutusyhtiö voi olla korvaamatta jotain onnettomuudessa jos ei ole turvavarustus asianmukainen?? Mä olen muistaakseni joskus katsellut tyynyllysiä sporttiratteja... ihan kiitettävissä hinnoissa oli jo silloin... 
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Samaa minäkin olen kuullut.On 2004-12-16 13:05, calibra88 wrote:
Mitäs muuten vakuutus yhtiö sanoo asiaan, jos vaikka ajaa kolarin, kuskille sattuu jotain ja siellä ei olekkaan airbaggia. Olen vaan kuullut ettei välttämättä korvaa vahinkoja? Voin toki olla väärässä...
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
-
hauvavauva
- 'Admiral'

Kuinka tarkka tuo säädös on?? Tarkoitan esim. jos F Astra 93:sessa ei ole airbagiä (en tiedä onko siinä vai ei), saako sillä perusteella jättää ratin vaihdon yhteyssä F Astra 97:sta airbagin pois???On 2004-12-16 16:14, hauvavauva wrote:
Airbag-ratin saa vaihtaa tavalliseen jos kyseistä automallia on tuotu Suomeen ilman airbagia esim F-Astra ja A vectra.
Meneekö se näin myös vakuutusyhtiön silmissä??
Itse en lähtisi tuohon nojaamaan ja jättäisi airbagia pois.
-
hauvavauva
- 'Admiral'

Näin sen olen lukenut että jos nyt vaikkapa just 93 Astrassa ei ole ollut uutena airbagia (kuten ei varmasti ole ollut - ainakaan karvalakkimallissa) niin sen saa jättää pois myös vaikkapa just 97 mallista jossa se vakiona on uutena ollut. Tai oletan että on ollut vakiona. Vuosimalleilla ei pitäisi olla merkitystä. Vaan tässä vaiheessa tulee mieleeni että mistä vuodesta lähtien on pitänyt olla Suomessa käyttöön otettavissa autoissa airbag? Vai onko se pakollinen vieläkään nyt 2004/05 malleissa? Kaikissa se on ollut mielestäni jo vuosia. Ja olihan se airbag esim jenkkilässä pakollisena muistini mukaan jo vuodesta 91 alkaen.On 2004-12-16 16:29, Jazz78 wrote:Kuinka tarkka tuo säädös on?? Tarkoitan esim. jos F Astra 93:sessa ei ole airbagiä (en tiedä onko siinä vai ei), saako sillä perusteella jättää ratin vaihdon yhteyssä F Astra 97:sta airbagin pois???On 2004-12-16 16:14, hauvavauva wrote:
Airbag-ratin saa vaihtaa tavalliseen jos kyseistä automallia on tuotu Suomeen ilman airbagia esim F-Astra ja A vectra.
Meneekö se näin myös vakuutusyhtiön silmissä??
Itse en lähtisi tuohon nojaamaan ja jättäisi airbagia pois.
En sitten tiedä mitä vakuutusyhtiöt tästä muutoksesta airbag --> ei airbag ajattelee - ei varmaan mitään asiakkaalle myönteistä, epäisilisin. Itse en ainakaan lähtisi omasta airbageja pois vaihtamaan. Jos kolahtaa niin on kiva jos se bagi siinä on suojaamassa.
Niin ja edittinä vielä että tietääkseni esim G Astraa ei ole tuotu ilman airbageja joten niitä ei näistä Astroista pois saa ottaa. Ja kun se airbag on autosssa niin sen on kans toimittava. Toimimaton on hylkyperuste katsastuksessa. Mistä vois vetää sen johtopäätöksen että jos bagi ei toimi (merkkivalo palaa) ja tulee kolari niin voipi olla nihkeätä se korvauksien maksaminen vakuutusyhtiön suunnalta. Ne kun muutenkin keksii mitä uskomattomampia syitä että ei tarvitsisi korvata mitään. Nämä tiedot perustuvat mm GTI Magazinesta ja Tekniikan maailmasta lukemiini juttuihin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: hauvavauva on 2004-12-16 18:32 ]</font>
Muutoskatsastuksella tuostakin selviää ja tosiaan vaaditaan, että kyseistä automallia on saanut myös ilman Airbagiä. Eli onnistuu Astra F ja Vectra A. Vakuutusyhtiö ei sen jälkeen kommentoi yhtään mitään onnettomuustapauksessa.
Omasta turvallisuudestahan siinä tinkii, itse en ainakaan bagiä poistaisi (vaikka sais kuinka makeita sporttiratteja). Irmscheriltä ja Steinmetziltä löytyy myös bagillisiin Opeleihin tarkoitettuja sporttiratteja, eivät tosin ole ihan halvimmasta päästä..
Omasta turvallisuudestahan siinä tinkii, itse en ainakaan bagiä poistaisi (vaikka sais kuinka makeita sporttiratteja). Irmscheriltä ja Steinmetziltä löytyy myös bagillisiin Opeleihin tarkoitettuja sporttiratteja, eivät tosin ole ihan halvimmasta päästä..
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Asiasta noin niinkuin toiseen ja kolmanteen.
Kun e-kadettia on saanut maahantuojan toimesta 20xe sekä c20xe moottorilla. ja eronahan on vain katalysaattori niin eikös tässäkin tapauksessa katin voisi poistaa ja sen jälkeen muutoskatsastaa auto ilman katalysaattoria. jolloinka autosta saisi ei vähäpäästöisen.
Onko kellään fakta tietoa vai oisko viisainta soittaa suoraan akeen?
Kun e-kadettia on saanut maahantuojan toimesta 20xe sekä c20xe moottorilla. ja eronahan on vain katalysaattori niin eikös tässäkin tapauksessa katin voisi poistaa ja sen jälkeen muutoskatsastaa auto ilman katalysaattoria. jolloinka autosta saisi ei vähäpäästöisen.
Onko kellään fakta tietoa vai oisko viisainta soittaa suoraan akeen?
-
hauvavauva
- 'Admiral'