A Vectra jarrut

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Aapo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aapo »

Moro, onkon muilla ollu A Vectran jarrujen kanssa ongelmia ? Itellä joka vuosi katsastuksen kanssa ongelmia kun ei tahdo päästä jarruista läpi. Kovin on tehottomat
vaikka levyt/rummut, palat/kengät ja sylkyt on vaihettu (ei pääsylkky), voisko tehostimessa olla vikaa ? Täällä joku joskus sano että jos tyhjäkäynnillä painelee jarrua ja tyhjäkäynti alkaa vaeltaan niin tehostimessa on vikaa, näin se mulla tekee kun testaa. Vai onko pääsylkyssä jotain vikaa ? Tarttis tällä viikolla katsastaa...
Aapo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aapo »

Höh, ja kellään muulla vai ei ole tehottomat jarrut Vectrassa ?
Kai niille jotain voi tehdä..?
ruttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ruttu »

mulla meni asconasta tehostaja paskaksi ja sen kyllä huomas.. kohtuutonta sihinää kuulu polkiessa! eikä jarru tehoja ollu juuri nimeksikään.. voi sitä testata niinki että kun auto ei ole käynnissä->jarru pohjaan ja rymäyttää käyntiin.. pitäis huomata polkimella eroa jos tehostaja on kunnossa.. en tiiä muitten mielipiteitä muttan ainaki opeleissa (ainaki vanhemmissa) on hallintalaitteet yms. "raskaammat/jämerämmät"
Kuva
viljami
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viljami »

Mulla A-vectran kanssa aivan sama juttu. Rattaita (205 / 45 / 16) ei saa kesällä lukkoon ollenkaan vaikka polkee kuinka. Jarrupalat vaihdettu, levyt hyvät! Samoin takajarrut kun tulee talvella mutkaan, niin saa repiä kärmää aivan tosissaan että saa perseen edelle... :grin:

Mutta mielestäni katsastusmies ei ole silti mitään erikoista niistä sanonut...

Mutta siis tietääkseni kaikissa A-vectroissa on siis enemmän tai vähemmän huonot jarrut...
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

On 2004-12-27 09:18, Aapo wrote:
Täällä joku joskus sano että jos tyhjäkäynnillä painelee jarrua ja tyhjäkäynti alkaa vaeltaan niin tehostimessa on vikaa, näin se mulla tekee kun testaa. Vai onko pääsylkyssä jotain vikaa ? Tarttis tällä viikolla katsastaa...
Kyllä sen ehkä hieman vaeltaa, jos tyhjäkäynnillä pumppailee, mutta se nyt johtuu vain siittä että ruisku saa sitä kautta ilmaa, mitä se ei mittaa ja seokset ehkä hieman heittää laihalle. Mutta tehostimen voit testata ainakin sillä tavalla, että pumppaat auton ollessa käynnissä jarrua niin että poljin tulee "kovaks" :smile: ja sitten starttaat auton jos poljin laskee, niin eiköhän se ole ihan kunnossa. Ja jos se tehostimen kalvo on rikki, niin kai seokset menee sitten sekasin, kun se ruisku saa ilmaa ilmamäärämittarin ohi... Ja onko läpipääsyn syynä ollut sitten jarrujen epätasaisuus vai tehottomuus?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Leppis on 2004-12-29 17:57 ]</font>
Veccura A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccura A »

Ei mulla ole jarruissa koskaan ongelmia ollut. Varmasti pysähtyy ja koskaan ei ole leima jäänyt saamatta jarrujen vuoksi.

Jarrut "joutuu" uusimaan noin 80tkm:n välein, samalla kertaa levyt, palat ja takajarrukengät. A-Veccuun jarruosat ei ole niin pahan hintaisia, että kannattais säästää laadussa. Nykyisiin Brembon vakiokokoisiin levyihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Reilun vuoden päästä on taas vaihto ajankohtainen, tuolloin saattaa alle eksyä jo normikokoista suuremmat levyt, ihan vain ulkonäön vuoksi, kun levyt näyttää hiukan alamittaisilta 17" vanteen kanssa :sad:

Jos en väärin muista niin ABS:eilla varustettu A-Veccu pysähtyy satasesta 42 metrin matkalla (jonkun vanhan TM:n testissä, pitäis sekin etsiä joskus..).
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Joo, kyl noi Vecun jarrut tuntuu aika hyviltä, eikä ole liian tehostetut niin on hyvä tuntuma. Uudet hyvälaatuset levyt/palat auttaa kummasti.
Nismo, millo lie taas ajos
Vastaa Viestiin