omega 3000 24v nykiminen PÄÄSTÖT VAELTAA

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Samat ongelmat on mullakin Omegassa. Kiihtyy aaltoillen tasaisesti kiihdyttäessä, ripeissä kiihdytyksissä ei ongelmia. Päästöt ovat metsässä hc:n ja co:n osalta. Pössäyttelee putkeen tyhjäkäynnillä. Ei hukkaa vettä.

JiiPee
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Kannattaa tarkistaa/kokeilla ehjällä virranjakaja.

Kaveri kertoi että Länsiautolla oli huollossa yhdessä omegassa kanssa käyntihäiriö ja syyksi paljastui lopulta virranjakaja.
santtu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja santtu »

jakaja on nyt irti ja väljää on. aika paljonkin mutta.. :roll: missä vaiheessa toi väljyys rupeaa jo vaikuttamaan?
santtu
'Senator'
'Senator'

uusi jakaja kiinni.. ei apua.. :smile: toimii siis paremmin lambdan piuha irti. kumma homma sekin että mittauksella todettiin ainakin täyskaasulla ja m.jarrulla sekin ehjäksi. :roll: sitten rupee olemaan vitsit vähissä!
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

On 2004-12-13 18:55, XeRRaX wrote:
mä veikkaisin vahvasti sitä ilmamäärämittaria.. mulla on mantassa just samat oireet ja ne johtuu mittarista ja siis käsittääkseni suunnilleen samatekniikka niis mittareissa on vaan eri kuorissa :eek:... kokeile laittaa kontakti spraytä sen levyn päälle... mä pääsen sen sprayn ansiosta noin 300km nykimättä ja sitten taas lisään spraytä ku on mittarit sen verran arvokkaita että ei oo mulla kerralla laittaa niin paljoo rahaa kii siihen...
Heh, on varmaan kiva 300km välein nykkiä sitä mittarin kantta auki ja liimailla takas. Ite kyllä siirsin Asconassa sitä hiililevyä sen verran että se neula pyyhki ehyttä pintaa niin ongelmat loppu siihen. Eikä se hiilipinta kyllä tykkää mistään kontaktispraysta ainakaan pitemmän päälle, syöpyy pian kokonaan pois.
santtu
'Senator'
'Senator'

aivan.. itse siirsin hiukan vaikkei ollut edes välttämätöntä juuri nyt. on tullut laitettua kyllä rahaa jo tohonkin että sais sen toimimaan ja kaikkea ei edes olis tarvinnut.. :roll:
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Niin mulle on vähän outo tuo teitin 3.0 l moottori, mutta imuilmanvuoto kyllä voi tehdä ihmeitä. Jotkut on löytänyt niitä esim. kaasuläppäkotelosta tai imusarjasta sillä "starttipilotilla". Itsellä ei ole kokemuksia, mutta väittävät kyllä että kierrokset nousee mukavasti jos jostain imasee sitä sekaan.
hb omega 3000
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja hb omega 3000 »

no niin Santtu ja muut saman ongelman kanssa painivat. nyt on kansi rempattu lambda vaihdettu,ne sytkä kamat vaihdettu imu vuodot tutkittu ym ym ja rahaa menny vitusti.mut kiva et päästöt on perseelleen vielä.toi hc on 250 tyhjäkäynnillä.mun oli samanlainen ku veti lambdan irti niin kävi ok vaihdoin sen lambdan (ekegren)alkuperäinen 90e.motonetissä tarvike 115!jengat meni ihan paskaks lambdasta ku irrotin ei lähteny vääntämällä piti moskalla hakata lenkkiä sit irtos.oliskohan katiskois vikaa?jos ne on tyhjät tarviikohan se lambda tietyn paineen putkeen jonka noi katit kunnossa ollessaan antavat et siel ei olis vastapainetta tyhjäkäynnillä tarpeeks?ja heti ku nostaa kierroksia alkaa virtaamaan enemmän putkessa?????
santtu
'Senator'
'Senator'

maanataina tai perjantaina haen uuden lambdan ja kokeillaan taas. ei auennut tosiaan viimeksi mut nyt otetaan se irti!!! tarpeeksi lämpöä vaan ja. :wink:
santtu
'Senator'
'Senator'

lähtihän se lambda irti (n. 100.ssa osassa). kierteet korkkas ja.. nooh nyt on uus paikalla ja V*TTU NYKII VAAN!! :mad: :mad: :mad: menee pussillinen herneitä nenään just. :sad:
Vastaa Viestiin