Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tänään kokeiltiin uudella puolalla, mutta ei vaikutusta. Puolalle tulee jännite, mutta auto ei suostu käynnistymään. Myös uudella PA-pumpunreleellä kokeiltiin =>ei vaikutusta.
Voisiko joku M1.5-järjestelmällä omaavan Vectran tai Calibran omistaja tarkastaa omastaan ilmamäärämittarin numerot?
tervepä sinne.. Sullaki näyttäs olevan vielä ongelma vireillä, ei ole löytynyt vian syytä? Sama täällä.. Ei näytä mikää tuovan auto-kultaani eloa! Tsemppiä nyt vaan, itse en osaa neuvoa - pitää toivotella jaksamisia kun itellä alkaa olee hermot jne. loppu.. JA hyvät uudet vuodet!
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen
On 2004-11-18 22:57, TobyR wrote:
Sitähän mä vaan et c20ne koneita on 2 eri ilmamäärämittarilla ja ne ei käyny ristiin kaverin auto lähti mun mittarilla käyntiin mut mun auto ei käyny sillä toisella mittarilla. Molemmat autot oli c20ne mottorilla toinen 2 rivisellä boxilla ja toinen 3 rivinen liitin ja mittarit oli eri numeroilla.
Tuon vuoksi meinailin jos kokeilisi toista mittaria...
Jotenkin outoa että kipinä katoaa yht`äkkiä, vaikka lähes kaikki anturit ja sytytyspuolen osat on vaihdettu.
Mittaa boksin liittimestä se kampiakselin asentotunnistin. Napojen 48 ja 49 välillä resistanssin pitäisi olla 500-800 Ohmia ja kumpikaan napa ei saa olla minkäänlaisessa yhteydessä napaan 19. Tällä mittauksella saat eliminoitua johtosarjassa olevan vian.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2005-01-04 17:20 ]</font>
On 2005-01-04 17:00, pkh wrote:
Mittaa boksin liittimestä se kampiakselin asentotunnistin.
Juu tarvii mitata, kiitokset jälleen. Ilmeisesti mittaus suoritetaan sytysvirta kytkettynä? Onko siellä tosiaan tilaa mitata, jos liitin on itse boksissa kiinni??
Sen verran vielä lisäystä, että jos ilmamäärämittarin napojen 4-2 välillä on 3,88V:n jännite niin se vastaa tilannetta jossa ilmamäärämittarin läppä on lähes kokonaan auki. Tällöin boksi saa tiedon että koneelle menee paljon ilmaa (vaikka todellinen ilmamäärä pieni) ja boksi antaa käskyn työntää konelle myös paljon bensaa->huono käynti ja savutus.
Mittaappa myös ilmamäärämittarin liittimestä napojen 4-2 väliltä jännite kun liitin on irti mittarista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: pkh on 2005-01-04 18:07 ]</font>