Ovenkahvojen maalausta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Tuninkiukko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tuninkiukko »

Elikkäs mites onnistuu maalata ulkokahvat sieltä "sisältä" kahvan alta? Ootteko purkaneet kahteen osaan vai lukinneet kahvan jotenki ylös. Tuli vaan mieleen että jos tässä viikonlopun aikana jotain taas tuunais. Eikä oo hyvä jos valkosen kahvan alta näkyy välillä mustaa. Ja auto on siis A-Vectra
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Itse irrotin kahvat kokonaan ovista, Calibrassa. Taitaa olla samat kahvat molemmissa. Saa paremman ja pysyvämmän tuloksen kun ottaa irti ne maalauksen ajaksi.
Sitten on helppo maalata altakin.
TBD
patrick
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja patrick »

Itse maalailin toissakesänä kahvat paukkupullomaalilla ja hyvä tuli. En irroittanut kahvoja, vaan hioin ne (Ovien maalipintaa tietenkin naarmuttamatta), suojasin ovet sanomalehdellä ja maalarinteipillä ja vetelin primerit, fillerit ja päällymaalin. Ja tuli muuten hyvät. Maali oli automaaliliikkeessä kili-kali-pulloon sekoitettua 2komponentti maalia. Malttaa vain suihkuttaa ensin ohuet tartuntakerrokset,ennenkuin alkaa vetämään paksumpaa kerrosta, niin ei valu.
Kuva
Vectra 2000
Jortunar
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jortunar »

Millä paperilla hioit? Ku jostain kuulin että noita muoviosia ei niinkään kannata hioa..? Ite aattelin kans just tuollalailla muuten tehdä, mutta hiomisen vaan varmaan jätän väliin.
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meska »

Ei tarvi hioa ku laittaa muoville tarkotetun primaryn sinne alle. En kyllä tiedä sit mitä suositella mutta eiköhän ne liikkeessä tiedä mitä sinne kannattaa laittaa. Sit vaan toivomaan että kukaan ei oo ikinä sotkenu silikoonia niihin. Meinaan on pari kertaa jo laiteltu uusiks just silikonin takia :roll:
BMW M3 E92 Coupé
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2005-01-08 18:00, Meska wrote:
Sit vaan toivomaan että kukaan ei oo ikinä sotkenu silikoonia niihin. Meinaan on pari kertaa jo laiteltu uusiks just silikonin takia :roll:
Tämän takia kannattaa kaikki muoviosat hinkata asetonin kanssa muutamaan otteeseen ennen maalausta.
patrick
'Senator'
'Senator'

Jos haluaa kahvoista sileät, niin pitää laittaa hioen.
-Ensin asetoonilla puhdistat kahvat pariin otteeseen.
-Hio 240-320 sileäksi
-(puhdista asetoonilla)
-hio 400 hienommaksi
-(puhdista asetonilla)
-suihkuta primer eli muovitartunta -> nostaa muovin "karvat" pystyyn
-hio kevyesti primerkerrosta puhkaisematta esim 800 on sopiva (tasoittaa pahimmat "karvat")
-suihkuta filler eli spraykitti (peittää loput "karvat")
-hio sileäksi esim. 800
-pintaväri päälle ja a´vot!

Juuri tällä reseptillä olen nyt maalaillut sisäosia (samanlaista röpölimuovia kuin kahvat) ja en olisi uskonut, että Spraylla saisi näin hyvää jälkeä! :eek:

<font size=-1>[ This Message was edited by: patrick on 2005-01-08 19:56 ]</font>
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

On 2005-01-08 19:53, patrick wrote:
Jos haluaa kahvoista sileät, niin pitää laittaa hioen.
-Ensin asetoonilla puhdistat kahvat pariin otteeseen.
-Hio 240-320 sileäksi
-(puhdista asetoonilla)
-hio 400 hienommaksi
-(puhdista asetonilla)
-suihkuta primer eli muovitartunta -> nostaa muovin "karvat" pystyyn
-hio kevyesti primerkerrosta puhkaisematta esim 800 on sopiva (tasoittaa pahimmat "karvat")
-suihkuta filler eli spraykitti (peittää loput "karvat")
-hio sileäksi esim. 800
-pintaväri päälle ja a´vot!

Juuri tällä reseptillä olen nyt maalaillut sisäosia (samanlaista röpölimuovia kuin kahvat) ja en olisi uskonut, että Spraylla saisi näin hyvää jälkeä! :eek:
En sit tiedä mutta mun kahvat on maalarisetä maalannu ilman hiomista, Näyttää ne aika sileät olevan :roll: Mutta täytyy ottaa kyllä huomioon että ammattilainen oli asialla.
BMW M3 E92 Coupé
PatriOotti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Tohon viimeseen isäten ett ruiskulakka tekee siitä sellasen..mutta jos käläkälällä vetelee niin pakko hioa jos haluaa hyvän näkösen...ja kyl ruiskullaki vedellessä tulee parempi jos hiasee..Mä hioin calicasta kaikki listat ja kahvat jne varmaa 3 iltaa ja hyvä tuli kyl. Ruiskulla nykäsin maalin. (;
Jortunar
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jortunar »

Ahaa, oon vaan aatellu että toi filleri täyttäis sen verta hyvin, ettei hiomista tarvi mut olin sit väärässä :smile: pitänee tehä noin..
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Kyllä sen fillerin pitäis täyttää. Näin ainakin mulla tietääkseni tehtiin, mutta sama kait se on hioa varmuuden vuoksi
BMW M3 E92 Coupé
patrick
'Senator'
'Senator'

ruiskukitti saattaa ollaa tykympää tavaraa, mutta spraykitti ei kyllä pelkästään tasoita röpöliäistä pintaa
Kuva
Vectra 2000
Astral energy
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Astral energy »

On 2005-01-07 16:02, Tuninkiukko wrote:
Elikkäs mites onnistuu maalata ulkokahvat sieltä "sisältä" kahvan alta? Ootteko purkaneet kahteen osaan vai lukinneet kahvan jotenki ylös. Tuli vaan mieleen että jos tässä viikonlopun aikana jotain taas tuunais. Eikä oo hyvä jos valkosen kahvan alta näkyy välillä mustaa. Ja auto on siis A-Vectra
Riippuu ihan siitä kuinka paljon olet/tai aiot purkaa sisustaa?kahvat on oven sisäpuolelta kahdella mutterilla kiinni sekä vivustot irti ja muovi klipsut napsautta pellin reunasta irti.Nyt sulla pitäis olla kahva osa kädessäs,saranatapissa on päät litistetty,joten viila käteen ja knööli tasaseks.Näin otin omat irti ja nyt on maalattu kokonaan joka puolelta.Muovin primeriksi löytyy paukkupullossa ja tietty irtotavarana ruiskuun...Itse käytin hagmans plastik primer paukkupulloa pohjalle joka oli vain karhennettu karhunkielellä ,jonka jälkeen vedin paksun hiomavärin annoin kuivua ja hioin neli-satasella ja vedin pinnan.
Vastaa Viestiin