Ovenkahvojen maalausta
-
Tuninkiukko
- 'Admiral'

Itse maalailin toissakesänä kahvat paukkupullomaalilla ja hyvä tuli. En irroittanut kahvoja, vaan hioin ne (Ovien maalipintaa tietenkin naarmuttamatta), suojasin ovet sanomalehdellä ja maalarinteipillä ja vetelin primerit, fillerit ja päällymaalin. Ja tuli muuten hyvät. Maali oli automaaliliikkeessä kili-kali-pulloon sekoitettua 2komponentti maalia. Malttaa vain suihkuttaa ensin ohuet tartuntakerrokset,ennenkuin alkaa vetämään paksumpaa kerrosta, niin ei valu.
Vectra 2000
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
Ei tarvi hioa ku laittaa muoville tarkotetun primaryn sinne alle. En kyllä tiedä sit mitä suositella mutta eiköhän ne liikkeessä tiedä mitä sinne kannattaa laittaa. Sit vaan toivomaan että kukaan ei oo ikinä sotkenu silikoonia niihin. Meinaan on pari kertaa jo laiteltu uusiks just silikonin takia 
BMW M3 E92 Coupé
Jos haluaa kahvoista sileät, niin pitää laittaa hioen.
-Ensin asetoonilla puhdistat kahvat pariin otteeseen.
-Hio 240-320 sileäksi
-(puhdista asetoonilla)
-hio 400 hienommaksi
-(puhdista asetonilla)
-suihkuta primer eli muovitartunta -> nostaa muovin "karvat" pystyyn
-hio kevyesti primerkerrosta puhkaisematta esim 800 on sopiva (tasoittaa pahimmat "karvat")
-suihkuta filler eli spraykitti (peittää loput "karvat")
-hio sileäksi esim. 800
-pintaväri päälle ja a´vot!
Juuri tällä reseptillä olen nyt maalaillut sisäosia (samanlaista röpölimuovia kuin kahvat) ja en olisi uskonut, että Spraylla saisi näin hyvää jälkeä!
<font size=-1>[ This Message was edited by: patrick on 2005-01-08 19:56 ]</font>
-Hio 240-320 sileäksi
-(puhdista asetoonilla)
-hio 400 hienommaksi
-(puhdista asetonilla)
-hio kevyesti primerkerrosta puhkaisematta esim 800 on sopiva (tasoittaa pahimmat "karvat")
-hio sileäksi esim. 800
Juuri tällä reseptillä olen nyt maalaillut sisäosia (samanlaista röpölimuovia kuin kahvat) ja en olisi uskonut, että Spraylla saisi näin hyvää jälkeä!
-90 "2000" C20XE<font size=-1>[ This Message was edited by: patrick on 2005-01-08 19:56 ]</font>
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
En sit tiedä mutta mun kahvat on maalarisetä maalannu ilman hiomista, Näyttää ne aika sileät olevanOn 2005-01-08 19:53, patrick wrote:
Jos haluaa kahvoista sileät, niin pitää laittaa hioen.
-Hio 240-320 sileäksi
-(puhdista asetoonilla)
-hio 400 hienommaksi
-(puhdista asetonilla)
-hio sileäksi esim. 800
BMW M3 E92 Coupé
-
PatriOotti
- 'Senator'

-
Astral energy
- 'Agila'
On 2005-01-07 16:02, Tuninkiukko wrote:
Elikkäs mites onnistuu maalata ulkokahvat sieltä "sisältä" kahvan alta? Ootteko purkaneet kahteen osaan vai lukinneet kahvan jotenki ylös. Tuli vaan mieleen että jos tässä viikonlopun aikana jotain taas tuunais. Eikä oo hyvä jos valkosen kahvan alta näkyy välillä mustaa. Ja auto on siis A-Vectra
Riippuu ihan siitä kuinka paljon olet/tai aiot purkaa sisustaa?kahvat on oven sisäpuolelta kahdella mutterilla kiinni sekä vivustot irti ja muovi klipsut napsautta pellin reunasta irti.Nyt sulla pitäis olla kahva osa kädessäs,saranatapissa on päät litistetty,joten viila käteen ja knööli tasaseks.Näin otin omat irti ja nyt on maalattu kokonaan joka puolelta.Muovin primeriksi löytyy paukkupullossa ja tietty irtotavarana ruiskuun...Itse käytin hagmans plastik primer paukkupulloa pohjalle joka oli vain karhennettu karhunkielellä ,jonka jälkeen vedin paksun hiomavärin annoin kuivua ja hioin neli-satasella ja vedin pinnan.