En minäkään ymmärrä miksi auto on joidenkin mielestä heti paska jos sitä joutuu korjaamaan. Minkä vanhemmalla ja pidempään matkanneella ajelee, sen enemmän saa osia uusia, ikuista kun ei ole vielä keksitty. On toki niin että kaikille osille sitä automaattisesti mielessään jonkun keston määrittelee ja toisinaan joku pettää odotettua aiemmin. Siltikään minä ainakaan en väitä että kaikki saman malliset ja merkkiset autot olisivat paskoja. Jos remontteja pelkää, pitää ostaa uusi ja ennen takuun loppumista taas uusi.
Meillä on ollut tuo MV6 nyt 11 kk, ostettaessa oli ajettu 108tkm. Heti kesän aluksi siitä alkoi valua öljyä koneesta. Minä ja yksi MA:n asentajakin arvelimme sen tulevan kampiakselin stefasta mutta kokeneempi asentaja kertoi auton alle kurkattuaan sen tulevan öljypohjan tiivisteestä kun "näistä on niitä mennyt." Kun vikaa sitten alettiin korjaamaan todettiinkin sen tulevan sieltä stefasta. Autoon tehtiin tonnin remontti joka vaihtoturvan myötä maksoi minulle vain 250. Seuraavaksi autosta petti kuskin ovesta tuulitopparin kiinnityskohta, pelti ratkesi auki. Näiden lisäksi "rikki" on mennyt vain vesipumppu joka alkoi kitistä. Sen vaihdoin kaverin kanssa ennen kuin alkoi vuotaa, kustannus noin 60e. Nyt äskettäin vaihdoin mittarivalot kun lämpömittarin taustavalo pimeni. Huoltoina olen vaihdattanut vaihdelaatikon öljyt, 150e, ja tulpat 30e. Nyt perjantaina vaihdetaan jakopäänhihna, rullat ja kiristin. Maksavat noin 500e.
Näiden lisäksi on mennyt kaksi 150 euron vakuutusomavastuuta kun piti korjauttaa ilkivaltavakuutuksesta naarmuja sekä kaskosta ulkomaalaisen pölkkypyöräilijän tekemä naarmut ja lommot. Että onhan noita kuluja kertynyt. Minusta ne ovat topparia lukuunottamatta melko tavallisia kulumisesta johtuvia korjaustarpeita. Niistä huolimatta auto on minusta erittäin mukava ja hieno, hymyssä suin sillä vieläkin ajelee