kokemuksia V6 omegasta

Keskustelua Opeleista
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

On 2005-01-14 19:29, mmyllyri wrote:
Minä kiertäisin kaukaa nuo V6 omegat varsinkin jos ei kiinnosta ropailu.
Eiköhän 2.0 ecotec ole kovemmilla Omegan nokalla kuin 2.5V6 (tai 3.0V6)?

Ompulla on nyt ajettu kolme vuotta ja ainoa vika mikä on korjattu on tuo venttiilikoppien öljyvuoto.
Sattuiko kukaan katsomaan tänään puskuria (14.1), saisikohan tuo selvän venakoppien suunitteluvirheen Opel Oy:n maksettavaksi?
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

On 2005-01-14 19:29, mmyllyri wrote:
Nyt alla Subaru Legacy Turbo ja kyyti hiukan eriluokkaa
Viilataanpa...
Mun käsittääkseni kyydillä tarkoitetaan mukavuutta,eikä räväkkyyttä,mitä varmasti Subarustasi löytyy.Kyytiä ei riisit ole mielestäni tarjonneet ikinä.Silti Subarua pidän eksoottisena poikkeuksena,joka kelpaisi myös minulle... :smile:
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
sss
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sss »

jos täällä on haukuttu mv6:sia joskus niin se ei tarkoita että kaikki huonoja, tuntuu että täällä muutama on ottanut oikein sydämen asiaksi haukkua mv6:sia sen takia että sattumoisin heillä itsellä on ollut aivan pommit autot mihin on saanut kaikki vaihtaa. mutta itse olen ollut kyllä tyytyväinen omaan mv6:seen. ei aina kannata ostaa sitä ensimmäistä minkä näkee ja varsinkaan halvinta. jos autoon ei ole ikinä vaihdettu mitään niin kyllä siihen remonttia riittää.
Aika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aika »

En minäkään ymmärrä miksi auto on joidenkin mielestä heti paska jos sitä joutuu korjaamaan. Minkä vanhemmalla ja pidempään matkanneella ajelee, sen enemmän saa osia uusia, ikuista kun ei ole vielä keksitty. On toki niin että kaikille osille sitä automaattisesti mielessään jonkun keston määrittelee ja toisinaan joku pettää odotettua aiemmin. Siltikään minä ainakaan en väitä että kaikki saman malliset ja merkkiset autot olisivat paskoja. Jos remontteja pelkää, pitää ostaa uusi ja ennen takuun loppumista taas uusi.

Meillä on ollut tuo MV6 nyt 11 kk, ostettaessa oli ajettu 108tkm. Heti kesän aluksi siitä alkoi valua öljyä koneesta. Minä ja yksi MA:n asentajakin arvelimme sen tulevan kampiakselin stefasta mutta kokeneempi asentaja kertoi auton alle kurkattuaan sen tulevan öljypohjan tiivisteestä kun "näistä on niitä mennyt." Kun vikaa sitten alettiin korjaamaan todettiinkin sen tulevan sieltä stefasta. Autoon tehtiin tonnin remontti joka vaihtoturvan myötä maksoi minulle vain 250. Seuraavaksi autosta petti kuskin ovesta tuulitopparin kiinnityskohta, pelti ratkesi auki. Näiden lisäksi "rikki" on mennyt vain vesipumppu joka alkoi kitistä. Sen vaihdoin kaverin kanssa ennen kuin alkoi vuotaa, kustannus noin 60e. Nyt äskettäin vaihdoin mittarivalot kun lämpömittarin taustavalo pimeni. Huoltoina olen vaihdattanut vaihdelaatikon öljyt, 150e, ja tulpat 30e. Nyt perjantaina vaihdetaan jakopäänhihna, rullat ja kiristin. Maksavat noin 500e.
Näiden lisäksi on mennyt kaksi 150 euron vakuutusomavastuuta kun piti korjauttaa ilkivaltavakuutuksesta naarmuja sekä kaskosta ulkomaalaisen pölkkypyöräilijän tekemä naarmut ja lommot. Että onhan noita kuluja kertynyt. Minusta ne ovat topparia lukuunottamatta melko tavallisia kulumisesta johtuvia korjaustarpeita. Niistä huolimatta auto on minusta erittäin mukava ja hieno, hymyssä suin sillä vieläkin ajelee :smile:
Omega MV6 Sedan aut '98
Komsaa
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komsaa »

On 2005-01-17 11:24, Aika wrote:
. Seuraavaksi autosta petti kuskin ovesta tuulitopparin kiinnityskohta, pelti ratkesi auki.

Minusta ne ovat topparia lukuunottamatta melko tavallisia kulumisesta johtuvia korjaustarpeita.
Mulla sama homma tuossa kuskinpuolen ovessa, eli taitaa sekin olla "kulutustavaraa". :smile:
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

On 2005-01-17 15:44, Komsaa wrote:
On 2005-01-17 11:24, Aika wrote:
. Seuraavaksi autosta petti kuskin ovesta tuulitopparin kiinnityskohta, pelti ratkesi auki.

Minusta ne ovat topparia lukuunottamatta melko tavallisia kulumisesta johtuvia korjaustarpeita.
Mulla sama homma tuossa kuskinpuolen ovessa, eli taitaa sekin olla "kulutustavaraa". :smile:
Miten tuo topparin repeäminen ilmenee? Eli aukeaako ovi mahd. "yli" ja tuleeko muitakin vaurioita?

Varoittaakos tuon särkyminen mitenkään ennakkoon? Ja onko mitään keinoa estää rikkoontuminen? Kannattaako jotenkin korjata jo "etukäteen"?
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Aika
'Admiral'
'Admiral'

No meillä se varotti tasan kerran etukäteen: Cittariin mennessä ihmettelin vaimollekin että miten minusta tuntu ihan ku ovi olisi pistäny hanttiin ku laitoin sitä kiinni. Seuraavaksi se toimi kuitenkin ihan normaalisti. Vaan seuraavana päivänä se sitten petti: kun vedin ovea kiinni, kuuluui helv******nen pauke ja rutina. Oven etureunan pelti, hyvä jos puolimillistä muuten, oli ratkennu auki kuin ovi ikään, muutaman neliösentin kokoinen pala peltiä on kiinni enää yhdeltä reunalta. Tuo aiheuttaa sen että kyseinen pellinpala menee oven sisään ovea suljettaessa ja tulee ulos ovea avattaessa koska topparin lovet on niin syvät eli se jarruttaa ovea melkoisella voimalla. Otin silloin topparin heti irti korista ja niin se on ollut jo heinäkuusta saakka. Ovi on sen verran painava ja siten saranoitu että menee aina omalla painollaan kiinni joten mitään ongelmia sen kanssa ei ole kyllä ollut. Tuulikaan ei ole koskaan kiskaissut mukaansa.

Etukäteen korjaamiseen on kai sama lääke kuin jälkikäteenkin tehtävä, eli merkkiliikkeestä saa korjaussarjan jossa tulee uusi toppari sekä oven sisälle asennettava vahvike. Sille porataan oven etupellin läpi reiät ja hitsataan kiinni. Maalia pikkasen päälle.
Omega MV6 Sedan aut '98
Komsaa
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Komsaa »

On 2005-01-18 09:05, Aika wrote:
No meillä se varotti tasan kerran etukäteen: Cittariin mennessä ihmettelin vaimollekin että miten minusta tuntu ihan ku ovi olisi pistäny hanttiin ku laitoin sitä kiinni. Seuraavaksi se toimi kuitenkin ihan normaalisti. Vaan seuraavana päivänä se sitten petti: kun vedin ovea kiinni, kuuluui helv******nen pauke ja rutina.
Samaan tyyliin meni mullakin. Pari kertaa se tais vaimeasti pamahtaa. Varmaan se toppari rupes jo ahdistamaan. Korjaustoimenpide on sama :smile: eli se juttu vaan irti korista. Ainut oli että, aluksi meinas tulla avattua ovi liian voimakkaasti, varsinkin kun oli toinen auto vieressä.
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Leksa »

On 2005-01-14 23:02, omegamv6manual wrote:
En kuitenkaan missään nimessä edes kuvittele v6 opelin hommaamista.
ja jaloissa ei olla pyöritty... Jos jollain on "maanantai-kappale" ollut niin se on ikävää, omani ainakin on toiminut mainiosti. Saa tulla koittamaan 2.0 Veccu koska vaan, omassa on hevosia myös tallissa, ei laitumella. :smile: Turha täällä kinastella, käy ajamassa niin tiedät!
Sama homma! Katalysaattorin sisuskalut morjesti ennen Joulua,siinä on kaikki viat mitä eteen on tullut(28tkm/70e) tähän mennessä.Ihmeen hyvin toiminut meikän yksilö,mutta nyt puuta koputtamaan... :smile:
GTS 3.2
VilkkuS
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VilkkuS »

Kaiken kaikkiaan loistava auto, mielestäni. Kyyti on ihan ykkösluokkaa. Ja vaikka MV6 0-100 ajat ei ole älyttömiä 8,5sekkaa(?) niin kiihtyyhän tuo perkeles...ja justiin sellaisissa nopeuksissa kun sitä oikeasti tarvitaan. Ohituksissa aivan loistava justiin se 80-160 kiihtyvyys on rivakkaa manoa. Niin ja jos autoa ei saisi ikään huoltaa tai korjata, niin olishan se pirun tylsää. :grin:
Ei se nopeus, vaan se vauhti!!
Kuva
peppesopel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja peppesopel »

joo mv6 on viimosen päälle hieno peli eikä ainakaan mulla ollut sen kanssa mitään murheita,harmi vaan ku takaveto ooppeleit ei tehdä enää!vai tietääks joku onko omegan tilal tulos jotain

kyllähän mv6 on paras ooppeli ajaa ja muutenkin hieno peli,eikä ainakaan mulla ollut murheita,harmi vaan ku omegan valmistus loppu!tuleekohan tilalle jotain?signum ei kyllä omegan paikkaa pysty täyttään
Ricky
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ricky »

Hieno autohan se omega on ja hyvät kyydit tarjoaa. Mielestäni 2.5l ja 3l ainoa sopiva lohko tämän kokoiseen autoon. Isot huollot vaan kohtuu arvokkaita (jakohihnan vaihto). Itsellä ainakaan ei ole ollut mitään ihmeellistä remppaa.
Kesällä tulee myyntiin.. *wink, wink* :smile:
BMW e39
EX Opel Omega 2.5V6 -97
halde
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja halde »

ostin 2,5 v6 -97 farkku omegan marraskuussa,mittarissa oli tuolloin 146000.nyt olen ajanu pari tuhatta. täytyy sanoa, että kyllä on hyvää kyytiä antanut. eihän tämä mikään bensapihi ole muttei se ole tarkoituskaan. no maantiellä menee kyllä reilusti alle kympin. huollot maksaa mitä maksaa ja kulutusosia menee sehän on ihan selvä.nyt pitää vaihtaa pakoputki, eihän se ikuinen ole. pieniä vikoja tietysti tulee ja niihin osaa varautua. monitoiminäytöstä on muutama kide pimeenä, mutta mitä sitten, ei se minua haittaa. onhan näitä narisijoita, jotka valittavat kaikista pienistäkin asioista. olkoon.

mielummin työnnän ooppelia kuin ajan japsilla !!
Aika
'Admiral'
'Admiral'

Jakohihnan, kiristimen ja rullien vaihto X30XE-moottoriin maksoi viime perjantaina 427,03 paikallisessa merkkiliikkeessä.

Suurempi kustannus taitaa tulla tuosta rajoittimen korjauksesta. Ihmettelen kyllä merkkiliikkeen varaosamyynnin ammattitaitoakin tässä; syksyllä asiaa tiedustellessani sain kuulla että sinne tulee joku "korjaussarja" jossa on vahvike oven sisälle. Noh, perjantaina myytiin kuitenkin vain uusi "parannettu versio" rajoittimesta, ei vahviketta. Ja nyt tänään korjaamolle viedessä kysyivät heti että onko sulla vahvike mukana! Uhkasi että noin viis tuntia menee korjauksessa aikaa, *tana!
jukkis
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jukkis »

nyt olen useampiakin käynyt katsomassa ja tuntuu että nuo 2.5 omegat ovat olleet parempikuntoisia. liekö noita mv6 omegoita sitten "kengitetty" enemmän. ainakie huonommassa kunnossa ovat järjestäin olleet. muutama yksilö oli missä ei venttiilikopat vuotaneet, muutamissa taasen vuotoja enemmän ja vuotoja myös pakosarjoissa. tuntuu että noissa -95-95 malleissa alkaisi ruoetettakin olemaan jo aika kiitettävästi...
Vastaa Viestiin