Ruuvi EGR-venttiilin päällä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Hei,tietääkö kukaan varmaa tietoa ton ruuvin tarkoituksesta? Ruuvasin sen tänään kokonaan kiinni(useita kierroksia),kun tyhjäkäynti alkoi soutaa.

Itse vika oli kuitenkin tyhjäkäyntimoottorissa,jonne ruiskutin ensiavuksi WD-40 sprayta,jolloin tyhjäkäynti asettui.Huomasin samalla,että imusarja on paskainen sisältä,joten toi EGR täytyy kyllä varmistaa jossain vaiheessa pois pelistä,kunhan tulee sopivaa aikaa.

- X20XEV -
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Mä tukkisin egr:än mieluummin laittamalla tukoksen (kaarevaan 10cm pitkään, vectrassa) kumiletkuun.
Nismo, millo lie taas ajos
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Joo mä kopeloin sitäkin,se letkuhan on periaatteessa helppo painaa luttuun ja nipparilla kiristää.Mutta lähinnä kiinnostaisi ton ruuvin merkitys,jotainhan vaikutustahan sillä on oltava,kun se on aivan keskellä "pelipaikkaa".

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2005-01-21 11:37 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Itte kokeilin tuota ruuvia pyörittämällä sulkea egr:n, mutta kun oireita ei ollut en osaa sanoa menikö se kiinni joten vielä tukin sen U-muotoisen letkun.

Tunget jonkun mollukan sinne letkun sisään niin on varmasti suljettu.
Leon FR 20vt
Soikka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Soikka »

Mitäpä sannoo päästötestit tuon EGR:n tukkimisen jälkeen?
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

monesti paremmat pakokaasu arvot kun egr pois käytöstä!
Vastaa Viestiin