Calibraan digimittaristo....?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Tuossa myynti osastolla oli muuan vectra, jossa oli digimittaristo, miten on onko calibraan saatavana samanlaista, tai onko jopa sama mittaristo? Jos on saatavana tai on sama mittaristo, niin mistä moisen saisi hommattua? Joo varmaan opelin varaosatiskiltä mutta jos jostakin edukkaammin. Sitten, mimmonen hommeli se olisi asentaa perinteisen mallin tilalle? Josko joku kuka on ko. homman tehny kehtaisi kertoa asiasta...
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

A-Vectrassa oli aikoinaan joissakin malleissa digimittaristo varusteena.

Menee sitten helposti kiinni ainakin F-Astraan ja Calibraan, kun noissa käytetään muutenkin samoja mittaristoja.
Liittimistä en osaa sanoa, miten menevät.
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Saksassahan ne on laittanu paljon noita digimittaristoja calikkaan.Ainakin mitä oon katellu saksassa laittettuja calikoita.Toisihan tommonen mittaristo hieman muutosta sisustukseen.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

On 2005-01-16 22:02, harza wrote:
Tuossa myynti osastolla oli muuan vectra, jossa oli digimittaristo, miten on onko calibraan saatavana samanlaista, tai onko jopa sama mittaristo? Jos on saatavana tai on sama mittaristo, niin mistä moisen saisi hommattua? Joo varmaan opelin varaosatiskiltä mutta jos jostakin edukkaammin. Sitten, mimmonen hommeli se olisi asentaa perinteisen mallin tilalle? Josko joku kuka on ko. homman tehny kehtaisi kertoa asiasta...
Mulla on kadetin LCD-mittaristo vectrassa, sehän nyt käy melkein vehkeeseen ku vehkeeseen :smile: Tarviit vaan, mittariston(alkaen 40€)+siihen liittimet 2kpl, nopeusanturin(n.10-40€ käytettynä) ja jos haluaa öljynpaine mittarin toimimaan oikein niin sit myös öljynpaineanturi vaihtoon. Sit ei muuta kun kytkentäkaaviot käteen ja asentamaan...tästähän on joskus aikasemminkii ollu juttua täällä...
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Onko tuo kedautin ja vectran mittaristo sitten samannäköinen? Minusta ne on erinäköset... Vectran mittaristo jotenki modernimman näköinen, vai onkohan se modernimpi nyt mulla päässä :wink:
kim81
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kim81 »

Onko kenelläkään kuvaa tai linkkiä kuvaan josta näkyisi noita mittaristoja?
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

nii ei ne tosiaan oo saman näkösiä/mallisia mut sitä vaan meinasin että hyvin sen kadetinkii mittariston saa sorvattua paikalleen...noita vectran mittareita ku ei liikaa oo myynnissä :wink:

vectran mittaristo: http://tinyurl.com/4o5l3

tossa yhenlainen malli miten on GSi:n mittaristo vectraan laitettu:

http://tinyurl.com/53fs6

<font size=-1>[ This Message was edited by: opeltuning on 2005-01-17 19:02 ]</font>
Jazz78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jazz78 »

saakohan noita Suomessa jostain Astra F:ään...??
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Omasta mielestä noi digimittarit on aivan hirveitä!!En ikinä pilais autoani laittamalla tollasta sinne!!

Tämähän oli vain minun mielipide ja jokainen tehköön autolleen mitä haluaa
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Opelilta niitä vielä uutena saa.Hintaa mittarille tulee ainakin n. 1600 Euroa, kun joudut ostamaan siihen vielä ohjelmamuistin ja koodauttamaan sen oikeaksi Opelilla.Liittimet sun pitää vielä siihen etsiä ja muuttaa myös Check-controlin boksi.Luonnollisesti kaikki johdotukset menee uusiksi mittaristolle ja Check-controlille.Ja sit vielä on ostettava se impulssianturi tai jos nopeudentunnistus tulee ABS:ilta niin anturimuunnin ko.mittaristolle.

Vectran ja Kadetin mittaristo on erilainen sekä ulkomuodoltaan että näytöltään.Vectran LCD menee fyysisesti Calibraan kuin alkuperäinen ja myös näyttää siltä.Itse olen ollut mittaristoon tyytyväinen, vaikkakin asennus oli suhteettoman suuri homma...

Saksasta noita Vekun mittaristoja saa.Hinnat alkaen n. 500€ käytettynä.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2005-01-24 14:42, tiiikeri wrote:
Opelilta niitä vielä uutena saa.Hintaa mittarille tulee ainakin n. 1600 Euroa, kun joudut ostamaan siihen vielä ohjelmamuistin ja koodauttamaan sen oikeaksi Opelilla.Liittimet sun pitää vielä siihen etsiä ja muuttaa myös Check-controlin boksi.Luonnollisesti kaikki johdotukset menee uusiksi mittaristolle ja Check-controlille.Ja sit vielä on ostettava se impulssianturi tai jos nopeudentunnistus tulee ABS:ilta niin anturimuunnin ko.mittaristolle.

Vectran ja Kadetin mittaristo on erilainen sekä ulkomuodoltaan että näytöltään.Vectran LCD menee fyysisesti Calibraan kuin alkuperäinen ja myös näyttää siltä.Itse olen ollut mittaristoon tyytyväinen, vaikkakin asennus oli suhteettoman suuri homma...

Saksasta noita Vekun mittaristoja saa.Hinnat alkaen n. 500€ käytettynä.
Ohhoh jos tosiaan näin on, niin unohammapa koko homman... Kiitoksia vastanneille :smile:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Vastaa Viestiin