Calibran kytkimen jäykkyys...
-
T.J
- 'Senator'

Aattelin kysästä jos ois jollain ollu vastaava vika eli tuo kytkin on aika jäykkä ja narisee eli oisko mitää käryy mistä tulee?
Edellises opelis oli sama vika ja vaihdoin kytkin vaijerin ja kytkin pelas,mut nyt ei sama onnistunukkaa,ku vaihdoin kytkin vaijerin...
Itse veikkailin tuota kytkinpolkimen "tappia" jos se ois sen verran valmis....
Niin ja vaijerikin on ihan suoras,et ei oo mitää mutkia matkassa..
Olihan tuo koneenkin pääst ihan normaalin jäykkä tuo kytkin vipu.
Edellises opelis oli sama vika ja vaihdoin kytkin vaijerin ja kytkin pelas,mut nyt ei sama onnistunukkaa,ku vaihdoin kytkin vaijerin...
Itse veikkailin tuota kytkinpolkimen "tappia" jos se ois sen verran valmis....
Niin ja vaijerikin on ihan suoras,et ei oo mitää mutkia matkassa..
Olihan tuo koneenkin pääst ihan normaalin jäykkä tuo kytkin vipu.
-
-jupe-
- 'Diplomat'

-
T.J
- 'Senator'

-
PSV
- 'Agila'
Mulla oli A-vectrassa sama homma, kytkin jäykkä ja inis painettaessa.. Sit yks päivä katkes vaijeri kesken ajon ja kun vaihdoin uuden vaijerin niin katos ininä ja poljin tuntu tosi kevyeltä. Nyt taas muutaman kuukauden ajon jälkeen inisee ja on yhtä jämäkkä ku ennenkin.. Lienee opelin "ominaisuus"...
-
Henahoo
- 'Admiral'

-
Janne M
- 'Diplomat'

Tuota ominaisuutta mulla on ollu melkein jokaisessa A Vectrassa. Irroittakaa se vaijeri, rasvatkaa kunnolla ja laittakaa se menemään konehuoneessa niin, ettei tule mutkia. Rasvatkaa myös se vaijerin koukkupää joka tulee polkimeen kiinni! Jos kyseessä on ABS-mallinen auto, on sille vaijerille sellainen tuki/silmukka siinä pumpun vieressä. Laittakaa vaijeri menemään siitä. Muutoin se vaijeri saattaa ruveta jumittamaan siellä kuoren sisällä (saattaa päästä tekemään liian jyrkän mutkan).
Mä vaihdoin mun 2000 16V Vectraan vaijerin kun se tuon seurauksena venähti hieman... Rasvaa runsaasti, kunnolla rintapeltiin kiinni ja polkimen kiinnityskohtaan myös rasvaa runsaasti.
Kesti noin 2 viikkoa ja kytkin meni taasen jäykäksi... Sitten asettelin sen vaijerin paremmin sinne konehuoneen puolelle (ja kiinni siihen ABS-pumpun lenkkiin) ja kytkin oli taas pehmeä.
Mä vaihdoin mun 2000 16V Vectraan vaijerin kun se tuon seurauksena venähti hieman... Rasvaa runsaasti, kunnolla rintapeltiin kiinni ja polkimen kiinnityskohtaan myös rasvaa runsaasti.
Kesti noin 2 viikkoa ja kytkin meni taasen jäykäksi... Sitten asettelin sen vaijerin paremmin sinne konehuoneen puolelle (ja kiinni siihen ABS-pumpun lenkkiin) ja kytkin oli taas pehmeä.

-
NoFear
- 'Diplomat'

-
Opeca
- 'Senator'

-
T.J
- 'Senator'

-
Aatsi
- 'Senator'