Calibran kytkimen jäykkyys...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Aattelin kysästä jos ois jollain ollu vastaava vika eli tuo kytkin on aika jäykkä ja narisee eli oisko mitää käryy mistä tulee?
Edellises opelis oli sama vika ja vaihdoin kytkin vaijerin ja kytkin pelas,mut nyt ei sama onnistunukkaa,ku vaihdoin kytkin vaijerin...
Itse veikkailin tuota kytkinpolkimen "tappia" jos se ois sen verran valmis....
Niin ja vaijerikin on ihan suoras,et ei oo mitää mutkia matkassa..
Olihan tuo koneenkin pääst ihan normaalin jäykkä tuo kytkin vipu.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Voisko kytkinasetelmassa olla jotai fibaa?
Nismo, millo lie taas ajos
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Enpä jaksa uskoa,ku oli todellakin koneen vivun päästä ihan normaalin tuntuinen...
Kieltämättä sitä mäkin ensin pohtisin,mut epäilen vahvasti kytkinpolkimen akselia,tosin veikkaus sekin...
PSV
'Agila'

Viesti Kirjoittaja PSV »

Mulla oli A-vectrassa sama homma, kytkin jäykkä ja inis painettaessa.. Sit yks päivä katkes vaijeri kesken ajon ja kun vaihdoin uuden vaijerin niin katos ininä ja poljin tuntu tosi kevyeltä. Nyt taas muutaman kuukauden ajon jälkeen inisee ja on yhtä jämäkkä ku ennenkin.. Lienee opelin "ominaisuus"...
Henahoo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Henahoo »

Jepjep..Mullaki inisee omassa vecussa ja samoin kaverin asconassa.. ja kytkinpoljin on suht jäykkä..Jäykkyyden varmaa sais poistettuu ku vaihtais koko asetelman mut se ininä taitaa olla "ominaisuus"..kaiken maailman rasvoja on kokeiltu mut aina se tulee takasin :smile:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tuota ominaisuutta mulla on ollu melkein jokaisessa A Vectrassa. Irroittakaa se vaijeri, rasvatkaa kunnolla ja laittakaa se menemään konehuoneessa niin, ettei tule mutkia. Rasvatkaa myös se vaijerin koukkupää joka tulee polkimeen kiinni! Jos kyseessä on ABS-mallinen auto, on sille vaijerille sellainen tuki/silmukka siinä pumpun vieressä. Laittakaa vaijeri menemään siitä. Muutoin se vaijeri saattaa ruveta jumittamaan siellä kuoren sisällä (saattaa päästä tekemään liian jyrkän mutkan).
Mä vaihdoin mun 2000 16V Vectraan vaijerin kun se tuon seurauksena venähti hieman... Rasvaa runsaasti, kunnolla rintapeltiin kiinni ja polkimen kiinnityskohtaan myös rasvaa runsaasti.
Kesti noin 2 viikkoa ja kytkin meni taasen jäykäksi... Sitten asettelin sen vaijerin paremmin sinne konehuoneen puolelle (ja kiinni siihen ABS-pumpun lenkkiin) ja kytkin oli taas pehmeä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Joo tuskinpa mulla asetelmassa vikaa on,ku kerran ihan normaalin tuntuinen on koneen päästä.
Kyllähän vaijerinki laitoin menemään koukusta,mutta eikai auta muuta,ku ottaa auki uudestaa ja kattoo oisko vaijeri kieros...
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Narina tulee luultavasti siitä jousesta mikä on siellä kytkinpolkimen yläosassa. Sinne kun painaa öljyä niin loppuu narinat ja kitinät. Noin ainakin mulla toimi...
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mullakin narisee vieläkin vaikka vaihdoin kytkinvaijerin.Ja kytkin on aika jäykkä.Taitaa olla vaan ominaisuus
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Joo on vain noita totuttelemis ongelmia,ku hyppää omas calibrast muijan calibraa,nii meinaa polkasta polkimen pohjasta läpi...
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Mulla kytkin ei ole jäykkä mutta vaijeri (tai jokin) narisee.Tai ainakin fiestalla ajamisen jälkeen calibran kytkintä ei edes tunne :grin:
Leon FR 20vt
Latuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Latuu »

Onko Kytkimen jäykkyys ominaisuus Calibran 8v ja 16v malleissa?
Joskus tuli kierreltyä liikkeitä ja koeajamassa autoja ja kytkin tuntu siltä kuin painas asvaltia ruttuun :razz: Omassa V6 mallissa taas kytkin on huomattavasti löysempi.
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

säätäkää sitä vaijeria löysemmälle, (että poljin nousee ylemmäs) niin kevenee. :wink:
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
Vastaa Viestiin