Kestääkö vectra........

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Marzu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Marzu »

Eli olen (ehkä) ostamassa GT vectraa, mutta se on aikas lailla ajettu eli 390tkm, onko se vectran koneelle ihan viimesiä metrejä vai kestääkö vielä pitkään? Mitään isompia huoltoja ei oo tehty ja hihnasta otan selvää koska on vaihdettu.
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

sisään ajettu :grin:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kannattaa enemmänkin tuijottaa korin kuntoa. Ruosteisesta ei kannata maksaa! Kori noissa menee ennen konetta.

noinko on, mulla on itel täl hetkel honda ja siin kun ei oo mitään vikaa, niin ei kehtais vaihtaa jos toi kone ei sit kestä, 360tkm on jakopää vaihettu. Onko vectra muuten hyvä ajaa? Meneekö minkä kokoset renkaat, kun mul ois 17" ET35 olevat 7" leveet alut 205/40 renkailla.
Viper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Viper »

On hyvä ajaa jos on alusta kunnossa.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Jos ei kamalasti ole poljettu niin kyllähän tuolla vielä ajaa. Jos taas on poljettu ku vierasta sikaa ni sitte voi olla koneremppa odotettavissa. Kyllä sen ajossa huomaa jos ei ole kone kunnossa. Kyllähän nuo koneet kestää tosiaan kauemmin kuin kori :smile:
Azzyyr
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Azzyyr »

Kyllähän tuo kone varmasti vielä kestää ja sillä ajelee, ei siinä mitään. Mutta kyllä tuo 400tkm alkaa olemaan sellainen kilometrimäärä, että kone kaipaa jo aukasua. Ainakin minä tutkisin erittäin tarkasti sen auton läpi, ja jos kori on ok-kunnossa, eikä hinta ole paha, ni saattasin ostaa omaan pihaan ja laittasin koneen remonttiin. Sitten olis huolettomia kilometrejä edessä.
Mutta todennäköisesti jättäsin 400tkm ajetun auton ostamatta. Mutta tämä on siis vain mun henk.koht. mielipide...

EDIT: Merkistä ja mallista riippumatta...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Azzyyr on 2005-02-02 11:18 ]</font>
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mikä vuosimalli ja paljonko pyytää, jos sopii tiedustella...
Marzu
'Kadett'
'Kadett'

Vuosmalli on 1990 ja hintaa se ei kerro, kun on vaihto toiseen autoon, mutta 1000-2000euron välillä luulisin. Sehän se just pelottaa että sitten kun se levii niin ei oo tiloja/varaa laittaa sitä enään kuntoon. Mutta mitkä paikat kannattaa syynätä vectraa ostaessa? Onko tommonen 2.0i kone kuin kova syömään bensaa? Ja mitään tyyppivikoja onko, muuta kui takakaaret lahoaa :smile:
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

Vähän ajettuja koneita saa ihan pilkkahintaan 100-400e ja osatkin edullisia noihin 8v koneisiin. Itse pidän tärkeimpänä korin kuntoa sillä ruosteiseen koriin saa uppoamaan sievoisia rahaa jos sen kuntoon laittaa......
"Terve" on huonosti tutkittu...
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

mielenkiinnosta, eihän vaan ole grafiitinharmaa yksilö ja U-alkuinen rekisteri?

Yx A-vectran heikko kohta takalokarien lisäksi, tuuppaile sisäpuolelta takalasia yläreunasta. (luvattoman usein lasi on puoliksi irti...)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Riisikippo
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

voin vastata että ei ole se yksilö.. musta nettiautossa..
Marzu
'Kadett'
'Kadett'

Eli mua nyt alko epäilyttämään pari asiaa, onko GT-mallissa vakiona sähkölasit? Ja mitä muuta mistä sen erottaa GT:ksi, puskurien punaiset viivat/teipit.
Tossa on sisäkuva ja siinä näkyy että on ovipahveissa veivit, tai ainakin veivien reijjät, olisiko muka vaihdettu ovipahvit, mutta miksi, vai onko tohon vaan vaihettu pankit ja pistetty perään GT tarra.
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... b5ccfd.jpg
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Auttaisko tämä

http://members.fortunecity.com/ata/vectra/

Ja jos auto on alkuperäinen Gt, niin siitä löytyy varmaan maininta rekisteriotteesta.
Sellanen pitkä rimpsu siellä jossain ?vasemmassa? nurkassa.

Mun rekisteriotteessa lukee GT-F-CC ja sportivessa lukee jtn SPORTIVE-F-...

Tolleen ulkomuistista heitettynä oma ja kaverin astran rekisteriotteet vertailtuna.

<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2005-02-02 15:26 ]</font>
Marzu
'Kadett'
'Kadett'

No ei siitä nyt hirveesti ollu apuu, kait se vaan pitää laittaa honda tulille ja päräyttää sinne vammalaan katsomaan sit vectraa...mikä on muuten suurin piirtein semmosen auton hintahaitari? Eli ajettu 390tkm, musta, sedan, GT, 2.0i 8v 1990, päällisin puolin tosi siisti, muuten vakio, sähkökattoluukku, keskuslukko, alla orkkis alut nastoilla.
Vastaa Viestiin