Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Hiukan koholla..... Tosin en tiä noista talvi lukemista ku en talvella ajellu, mut kesällä meni maantiellä 6-7l/100km normaali ajossa kaupungista en tarkkoja lukemia tiä mut luulisin et menee johonki 10-13l/100km riippuen ajosta tietty... Ja täähä oli sit mun kokemus et jos muilla viä iha älyttömästi noi turbot löröö ni se ei oo mun vika, ja tietty varmaan vaikuttaa onko auto vakio vai viritetty eli jos on lastu ni tottakai se kuluttaa poljettaessa enemmä mut vakiolle noi on aika suuria lukuja!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Juu. Kaupungissa on kulutus jotain 10-12l/100km ja kävin just Kotkassa ja koko reissun keskikulutus oli 6,5l/100km.
Eli jotain häikkää tuotteessasi on.
On 2005-02-19 22:14, madi wrote:
mulla oli kulutus kans huippuluokkaa kun oli lämpötila-anturin piuhat poikki oli koko ajan -30c kesällä
Jos johtimet poikki, niin Motronic menee hätäkäytölle, jolloin lämpötila on muistaakseni 80 C.
Jos lämpöanturin johdin on poikki, lämpimällä moottorilla (ilman hätäkäyttöä), niin kulutus olisi liki NOLLA. Sillä kuuma moottori tukehtuu heti, jos sille -30 C polttoainemäärä.
Korkeelta vaikuttaa.Mulla on Tunexin setti asennettuna, maantiellä vie 6.5 - 7 litraa oli sit kesä tai talvi ja kaupungissa 10 litran tuntumassa.Uskokaa tai älkää, niin Tunexin lastulla vie vähemmän bensaa kuin vakiolastulla:)!