astran lohkolämmitin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jake69
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jake69 »

APUA

auto on astra 18 16V vuosimallia 94. Siinä on defan lohkolämmitin, sisäpistokkeella.

Huomasin just, kun pakkasta on eka kertaa tänä talvena vähän enemmän, että kone on aivan kylmä, vaikka se on ollu roikassa monta tuntia. Siätilanlämmitin toimii aivan normaalisti.

Vika ehdotuksia? Onko lohkolämmittimelle olemassa oma sulake, vai onko koko lämmitin paskana? Huomasin kans, että jäähdytysnestettä oli vajunut, jonkun verran...

Miten saan testattua missä vika?
Legenda
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Legenda »

Tarkista ny vaikka eka se vastukselle menevä johto...koita kädellä sitä vastus mötikkää onko lämmin..
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Voipi olla vaan tehoton tälläsillä pakkasilla, viime yö oli kylmä itä-suomessa. Mulla on samanlaisia ongelmia mutta kyllä mulla vastus lämpiää.
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

tehoton näillä pakkasilla...ei se nyt plussa keleille ole tarkotettukaan :smile: mutta joo, lohkarin vastus on rikki, osta uusi, noin 50-60 euroa. En jaksa etsiä serchilla, mutta itsellä oli astrassa samanlainen vika, ostin kaikki johdot ennen ko tajusin että vastus on rikki...saa toki mitattua yleismittarilla onko rikki vai ei..en vaan muista miten, mutta muisteliammaat kerkokoot.. :smile: tai etsivä löytää myös itse..
HaSe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HaSe »

Ota sisälämppöri irti ja mittaa yleismittarilla pistokkesta vastus kahden piinin välillä. Kolmas pinni on yhteydessä auton koriin. Vastus arvo on 100 ohmin luokkaa. Vika voi olla myös Y-kappaleessa tai lohkolämppärille menevässä johdossa, joten yritä myös mitata vastus arvo suoraan elementin navoista.
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Minulla ainakin mantassa äsken tunsi selvästi miten koko lohko oli lämmin reilun puolentoista tunnin roikassa olo ajan jälkeen. Pakkasta oli silloin -16
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Minulla ainakin mantassa äsken tunsi selvästi miten koko lohko oli lämmin reilun puolentoista tunnin roikassa olo ajan jälkeen. Pakkasta oli silloin -16
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Juu tuota huomannu ihan samaa omasta Astrasta, siis kyllä lämpiää mutta tehoton tekele. Emännän kadetissa lämpiää paljon tehokkaammin kuin minulla. Astrassa on tuo vanhanmallinen iso pistoke ja emännän kadetissa tuo uusi minipistoke, luultavasti jälkeenpäin asennettu kadettiin.
Muutama tunti pitää vähintäänkin olla jotta jotain hyötyä lainkaan ja vaikka yön yli niin ei se toluttoman lämmin ole.
Vastaa Viestiin