Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
olen koittanut pyörittää porakoneella paineita koneeseen sytytyksen reijästä, ja ei vaan tahdo paineet nousta. missä vika, avasin pumpun pohjankin, ja sielläkin öljyä jonkin verran oli...
mitä seuraavaksi? kyllähän miltei pumpun kuin pumpun pitää nostaa paineet sinne puoleen kiloon tai edes silleen, että se vastustaisi porakoneen pyörimistä?
mulla oli sama vika kun auto oli seisonut vuosia ja ei ollut ilmeisesti kertaakaan käytetty rempan jälkeen. Se alkoi toimimaan heti kun laitoin sinne pumppuun tippakannulla siemen öljyä, siinä pumpun kyljessä on jonkinlainen pultti josta sitä sai laitettua,sen huomaa kyllä kun tutkii sitä.
siinä ei montaa pulttia ole, hämärä muistikuva olisi että se olisi kuuskulmapultti tai sitten semmoinen isolla kannalla oleva? Katso kumpi vaikuttais paremmalta.
juu...ei lähde cih nostamaan ilman siemennesteitä...eli pumppu vaan öljyä täyteen.ite vaan muistelin että oli aika hankala täyttää,mut taitaa olla erilaisia niitä runkojakin pumpuissa
Itse olen aina laittanut kasattuun koneeseen puolisen litraa öljyä siitä virranjakajan reiästä(kenties öljyä valuu silloin hieman pumppuunkin), ja sen jälkeen pyörittänyt porakoneella, aina on nostanut paineet.
On 2005-02-26 09:09, Gsi tuning wrote:
Itse olen aina laittanut kasattuun koneeseen puolisen litraa öljyä siitä virranjakajan reiästä(kenties öljyä valuu silloin hieman pumppuunkin), ja sen jälkeen pyörittänyt porakoneella, aina on nostanut paineet.
joo, vika oli öljynpaineen säätöventtiilissä. pumppu pumppasi siis ihan hyvin, mutta kaikki öljy meni venttiilin kautta takas öljypohjaan... oli jostakin ihmeen syystä jäänyt "auki", mutta avasin ja puhdistin niin toimii... jäi vaan semmoinen maku, että toimiikohan tuo varmasti jatkossakin....