Cih moottori ei nosta öljynpaineita?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

eli potilaana on auki ollut 1.9 cih pata.

olen koittanut pyörittää porakoneella paineita koneeseen sytytyksen reijästä, ja ei vaan tahdo paineet nousta. missä vika, avasin pumpun pohjankin, ja sielläkin öljyä jonkin verran oli...

mitä seuraavaksi? kyllähän miltei pumpun kuin pumpun pitää nostaa paineet sinne puoleen kiloon tai edes silleen, että se vastustaisi porakoneen pyörimistä?
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

mulla oli sama vika kun auto oli seisonut vuosia ja ei ollut ilmeisesti kertaakaan käytetty rempan jälkeen. Se alkoi toimimaan heti kun laitoin sinne pumppuun tippakannulla siemen öljyä, siinä pumpun kyljessä on jonkinlainen pultti josta sitä sai laitettua,sen huomaa kyllä kun tutkii sitä.
markkuk
'Senator'
'Senator'

osaakko sanoa, missä kohdin se pultti on?

ja voisiko se paineensäätöventtiili jumittaa? onko se tarkistettavissa ulkopuolelta?
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

siinä ei montaa pulttia ole, hämärä muistikuva olisi että se olisi kuuskulmapultti tai sitten semmoinen isolla kannalla oleva? Katso kumpi vaikuttais paremmalta.
Kauko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kauko »

Kts. 60&70 foorumista (haku toiminnolla siis). Siellä on erikoistuttu vanhempiin Opeleihin!

<font size=-1>[ This Message was edited by: Kauko on 2005-02-25 22:38 ]</font>
Maz
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Maz »

Kuskin puolelta katottuna muistaakseni 7mm kuusiokoloruuvi. sinne siemenöljyt (reilusti) ja ei muuta ku starttausta.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

juu...ei lähde cih nostamaan ilman siemennesteitä...eli pumppu vaan öljyä täyteen.ite vaan muistelin että oli aika hankala täyttää,mut taitaa olla erilaisia niitä runkojakin pumpuissa
Gsi tuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi tuning »

Itse olen aina laittanut kasattuun koneeseen puolisen litraa öljyä siitä virranjakajan reiästä(kenties öljyä valuu silloin hieman pumppuunkin), ja sen jälkeen pyörittänyt porakoneella, aina on nostanut paineet.
Juha E
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Juha E »

On 2005-02-26 09:09, Gsi tuning wrote:
Itse olen aina laittanut kasattuun koneeseen puolisen litraa öljyä siitä virranjakajan reiästä(kenties öljyä valuu silloin hieman pumppuunkin), ja sen jälkeen pyörittänyt porakoneella, aina on nostanut paineet.
näin toimi mullakin
markkuk
'Senator'
'Senator'

joo, vika oli öljynpaineen säätöventtiilissä. pumppu pumppasi siis ihan hyvin, mutta kaikki öljy meni venttiilin kautta takas öljypohjaan... oli jostakin ihmeen syystä jäänyt "auki", mutta avasin ja puhdistin niin toimii... jäi vaan semmoinen maku, että toimiikohan tuo varmasti jatkossakin.... :smile:
Vastaa Viestiin