Missä vika?
surullisen kuuluisa tyhjäkäyntimoottori likainen tai rikkiOn 2005-03-01 15:24, #Make80# wrote:
Elikkä auto on omega C20NE kone.
Välillä tyhjäkäynnillä rupee joko väkisin laskee kierroksia alle tyhjäkäynnin ja sammuu/meinaa sammua ja välillä nostaa kierroksia 1500. Äsken ei lähteny käyntii ellei painannu kaasua. Elikkä missä mahtaa vika olla?
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Mulla Länsiauto espoossa myönsi itse virheensä ja kertoivat huohotinletkusta irronneen karstan rikkonen/jumittaneen tyhjäkäyntireleen. Maksoinkohan ainoastaan letkusta silloista rahaa jotain vajaat 30mk. Releen + työt maksoi Länsiauto takuuna. Letku on halpa uusia verrattuna releen hintaan.
Hieman täsmennystä....
<font size=-1>[ This Message was edited by: Artsi2 on 2005-03-01 22:42 ]</font>
Hieman täsmennystä....
<font size=-1>[ This Message was edited by: Artsi2 on 2005-03-01 22:42 ]</font>
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Missäs kohtaa tämä huohotinletku tarkalleen sijaitsee?On 2005-03-01 15:59, Artsi2 wrote:
Mulla oli astrassa sama ongelma. Vaihda tai puhdista(??!) huohotinletku, mulla se oli jo 100tkm jälkeen niin karstassa, että rikkoi uuden tyhjäkäyntireleen hetkessä. Muisti länsiauto vaihtaa letkun vasta 2. releen rikkoutuessa![]()
Minulla heittää kanssa kierrokset ja tyhjäkäyntisäätimen vaihdosta ei ole kuin n. 2kk.
Vectra A Sport (X20XEV) -95
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Alkper. nimimerkki Juken laittama linkki:
http://www.vectraklub.pl/porady/14-czys ... kowego.htm
Toisessa kuvassa kolmonen sen suuremman letkun päällä, heti oikealle se pieni letku. Onkelmana voi olla se että se pieni letku on karstaa täynnä ja liitinosa, minkä kautta kiertää jäähdytiinnesteet, pahasti tukossa. Itse en saanu auki kun irroittamalla ruiskusuuttimen kotelon sekä polttoainetukin. Silloin pääsi sopivasti ylhhältä käsiksi 19mm lenkillä. Naulalla joutu kaivamaan sitä karstaa siitä holkista. Kuulemma voi aiheuttaa myös tyhjäkäynnin vaeltelua jos tämä pieni letku tukossa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: keltanokka on 2005-03-02 09:46 ]</font>
http://www.vectraklub.pl/porady/14-czys ... kowego.htm
Toisessa kuvassa kolmonen sen suuremman letkun päällä, heti oikealle se pieni letku. Onkelmana voi olla se että se pieni letku on karstaa täynnä ja liitinosa, minkä kautta kiertää jäähdytiinnesteet, pahasti tukossa. Itse en saanu auki kun irroittamalla ruiskusuuttimen kotelon sekä polttoainetukin. Silloin pääsi sopivasti ylhhältä käsiksi 19mm lenkillä. Naulalla joutu kaivamaan sitä karstaa siitä holkista. Kuulemma voi aiheuttaa myös tyhjäkäynnin vaeltelua jos tämä pieni letku tukossa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: keltanokka on 2005-03-02 09:46 ]</font>