Varaosien ostoon
Huomenna pitäisi lähteä ostamaan vectraan:
-Jarrulevyt taakse
-Jarrupalat eteen+taakse
-Öljyt+suodatin
-Öljypohjan tiivisteet (eikös tuo c20xe öljypohja ole kahdella tiivisteellä?)
-Jakopään hihna
-vesipumppu+kaikki rullat
-Venttiilikopan tiiviste
Kannattaako nämä kyseiset osat ostaan merkkiliikkeestä vai varaosaliikkeestä?
Autona siis Vectra 2.0 16v (c20xe)
-Jarrulevyt taakse
-Jarrupalat eteen+taakse
-Öljyt+suodatin
-Jakopään hihna
-Venttiilikopan tiiviste
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
puuhapete81
- 'Senator'

Itse ostaisin jarruosat Ferodon ja Brembon tuotteina. Öljyjäkään en itse välttämättä ostaisi merkkiliikkeestä. Jakohinan ja rullatkin voisin ostaa tarvikkeena kunhan hihna on esim. Gates ja rullat joko SKF tai FAG. Jakopään osat saattavat tosin olla aivan samanhintaisia myös alkuperäisenä.
Kukin toki saa päättää mitä osia autoonsa laittaa, mutta ostamalla hyvälaatuisia tarvikeosia säästää joskus todella paljon rahaa, joskus ei yhtään.
Kukin toki saa päättää mitä osia autoonsa laittaa, mutta ostamalla hyvälaatuisia tarvikeosia säästää joskus todella paljon rahaa, joskus ei yhtään.
minä ostaisin INA merkkiset rullat alkuperäistä opel tavaraa
liityt jäseneksi ja tilaat osatoimitukselta kaikki nuo hilut niin säästät jo jäsen maksun hinnan ja vähän enemmän
liityt jäseneksi ja tilaat osatoimitukselta kaikki nuo hilut niin säästät jo jäsen maksun hinnan ja vähän enemmän
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Kiitti Madi vinkistä. osatoimitukselle lähti sähköpostia ja kohta pitää vissiin täytellä jäsenhakemusOn 2005-03-03 23:38, madi wrote:
EDIT: Nyt se jäsenhakemus sitten lähti
<font size=-1>[ This Message was edited by: C20XE-Veccu on 2005-03-04 00:15 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: C20XE-Veccu on 2005-03-04 00:28 ]</font>
Tai sitten soitat erikoisrengas Ekegrenille 09-811412, siellä kun on yleensä halvemmat hinnat kuin osatoimitukselta.On 2005-03-04 00:15, C20XE-Veccu wrote:Kiitti Madi vinkistä. osatoimitukselle lähti sähköpostia ja kohta pitää vissiin täytellä jäsenhakemusOn 2005-03-03 23:38, madi wrote:
EDIT: Nyt se jäsenhakemus sitten lähti
Tuo kumitiiviste on tosiaaan ainoa oikea vaihtoehto. Ja järkevin vaihtoehto on ottaa Osatoimituksesta 2.0 XEV-mallin tiiviste. Sopii heittämällä paikalleen ja siinä on loiskelevy valmiiksi vulkanoitu kumitiivisteseen ja tulee varmasti tiivis. Ei maksa kuin muistaakseni jotain 30€.On 2005-03-03 22:19, puuhapete81 wrote:
pyydä sit toi öljypohjan tiiviste A-omegan C20NE mallina. Älä missään nimessä osta XE:n omaa ö.pohjan tiivistettä. ne ei pidä ikinä..toi omegan tiiviste on kuminen ja se loiskelevy pujotetaan sen tiivisteen "sisään".
On 2005-03-03 22:05, C20XE-Veccu wrote:
Huomenna pitäisi lähteä ostamaan vectraan:
-Jarrulevyt taakse
-Jarrupalat eteen+taakse
-Öljyt+suodatin
-Jakopään hihna
-Venttiilikopan tiiviste
Ilman muuta alkuperäisenä, niin voit olla varma että osat käy ja kestää.
-Jarrulevyt taakse = brembo.jonkun euron kalliimmat kuin normi tarvikkeet (hessu)
-Jarrupalat eteen+taakse = ferodo
-Öljyt+suodatin = tarvike suodatin + jotkut hyvät öljyt
-Öljypohjan tiivisteet (eikös tuo c20xe öljypohja ole kahdella tiivisteellä?) = joku kertoikin hyvän vinkin tähän?
-Jakopään hihna
-vesipumppu+kaikki rullat = orgin osina nämä tai laadukkaat muut. ylhäälle merkkejäkin mainittiin jo.
-Venttiilikopan tiiviste = hyvä tarvike
näin minä toteuttaisin ko. homman.
-Jarrupalat eteen+taakse = ferodo
-Öljyt+suodatin = tarvike suodatin + jotkut hyvät öljyt
-Öljypohjan tiivisteet (eikös tuo c20xe öljypohja ole kahdella tiivisteellä?) = joku kertoikin hyvän vinkin tähän?
-Jakopään hihna
-vesipumppu+kaikki rullat = orgin osina nämä tai laadukkaat muut. ylhäälle merkkejäkin mainittiin jo.
-Venttiilikopan tiiviste = hyvä tarvike
näin minä toteuttaisin ko. homman.