Vielä kerran b vectran vakionopeussäätimen valmiudesta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
leevi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja leevi »

Paljon on ollu puhetta asiasta, mut tietääkö kukaan et pystyykö sitä näin maallikko päättelemään et onko sitä valmiutta vai ei?? Laittelin tossa vahvaria äsken paikoilleen ni kattelin et apparinpuolella hansikaslokeron takana on kaksi johtosarjaa liittimineen irrallaan ja niitä ei ole kytketty mihinkään!! Mietin vaan et voisko ne liittyä vakkariin jotenki! Toisessa oli 6 nastainen vihreä liitin ja toinen pienempi mustalla päällä!!
Vai mitähä noi mahtais oikein olla?
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

On 2005-03-06 15:15, leevi wrote:
Paljon on ollu puhetta asiasta, mut tietääkö kukaan et pystyykö sitä näin maallikko päättelemään et onko sitä valmiutta vai ei?? Laittelin tossa vahvaria äsken paikoilleen ni kattelin et apparinpuolella hansikaslokeron takana on kaksi johtosarjaa liittimineen irrallaan ja niitä ei ole kytketty mihinkään!! Mietin vaan et voisko ne liittyä vakkariin jotenki! Toisessa oli 6 nastainen vihreä liitin ja toinen pienempi mustalla päällä!!
Vai mitähä noi mahtais oikein olla?
Oisko varashälyttimen valmiutta varten. Ohjausboksihan sijaitsee vänkärin jalkotilassa oikealla puolen sivupaneelin takana. Mulla liittimiä löyty hurjat 7(!!) kpl, mihinkään ei tainnut tulla virtaa.

Eikös vakionopeussäätimelle ole suora valmius kaikissa muissa paitsi GL malleissa? Ei tarvitse muuta kuin vaihtaa vakionopeussäätimellinen viiksi, ja siinä se. GL:ssä joutuu tekemään tietääkseni isompaa "ohjelmointia" jos haluaa saada vakionopeussäätimen toimimaan.
leevi
'Senator'
'Senator'

Mulla taas käsitys ettei kaikissa olis valmiutta.... nii ja itelläni vm -98
ascona_c
OCF Member 2020

On 2005-03-06 18:37, leevi wrote:
Mulla taas käsitys ettei kaikissa olis valmiutta.... nii ja itelläni vm -98
No minkälainen pirssi tarkemmin kyseessä? GL,CD,CD Sport? 1.6,1.8,2.0?
leevi
'Senator'
'Senator'

metrosportin rakentama 2.5 v6
ascona_c
OCF Member 2020

Kyllä tuossa on valmius säätimelle. Perusvarustelutasokin kun on ilmeisimmin CD
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

On 2005-03-06 21:29, ascona_c wrote:
Kyllä tuossa on valmius säätimelle. Perusvarustelutasokin kun on ilmeisimmin CD
Mites tossa sun pirssissä? Vai onko CDX:sässä jo valmiina vakionopeussäädin? mietin vain, kun itellä on -96 CD Sport 2.0, että mitenhän siinä on? taitaa olla niin, ettei siinä pelkällä viiksen vaihdolla selviä.. vai selviääkö?
MAX
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAX »

Minun tiedon mukaan ei missään muissa kuin sähköisellä kaasuläpällä varustetuissa malleissa pääse pelkällä viiksen vaihdolla, ainakaan bensakoneissa.
Astrakki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astrakki »

On 2005-03-08 00:31, MAX wrote:
Minun tiedon mukaan ei missään muissa kuin sähköisellä kaasuläpällä varustetuissa malleissa pääse pelkällä viiksen vaihdolla, ainakaan bensakoneissa.
Samaa sanottiin Opelin huollossa kun kävin (bensa)Astran osalta kyselemässä cruisevalmiutta. Eli jos kaasariin menee vaijeri, niin silloin ei selviä pelkällä viiksen vaihdolla...
---
leevi
'Senator'
'Senator'

Itekki kyl olen tota mieltä ettei cruisea suoraan saa... Pitänee kysellä merkkiliikkeestä... Sitä valmiuttakaan ei varmaan näillä testereillä saa selvitettyä?? Tutulla ku sattuu laite löytymään ja tuntuu et vectrasta saa selville koko sielunelämän... Varmaan helpompi kärsiä 400€ ja hommata sähköinen säädin ja viritellä itse paikalleen
ascona_c
OCF Member 2020

Mites tossa sun pirssissä? Vai onko CDX:sässä jo valmiina vakionopeussäädin? mietin vain, kun itellä on -96 CD Sport 2.0, että mitenhän siinä on? taitaa olla niin, ettei siinä pelkällä viiksen vaihdolla selviä.. vai selviääkö?
CDX:ssä on vakionopeussäädin vakiona. Ja isännän vectroihin (2.0Di CD -97) (2.0Dti CD -00) on saanut vakionopeussäätimen pelaamaan pelkällä viiksen vaihdolla. Mutta mutta..tiedä sitten jos siinä CD Sportissa on perinteinen kaasuvaijeri, niin sitten taitanee tulla vaikeuksia, kuten pojat tuossa ylempänä jo veikkailivatkin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: ascona_c on 2005-03-08 13:40 ]</font>
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

on se niin että, jos kaasupoljin EI ole vaijerilla niin saa ainakin sen alkuperäisen viiksen kautta toimimaan vakkarin, mutta kyllähän sitä näppärä poika sais rakenneltua originellilla viiksellä toimivän "tarvike säätimen" vai??
Vastaa Viestiin