Vectran sammuminen ja tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

mige
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mige »

Pöh, nyt linkki toimiikin! :-? Mutta sillähän tuo topikkiin linkitetty kuva näytti niin oudolta, koska mulla on se sfi boxi tossa missä kuvassa kyseinen letku löytyy..No pitää katsoa löytäisikö sen ilman kuvaa sitten. :-?
mige
'Senator'
'Senator'

Joo en oikeen ottanu selkoa.. Eli mistä mihin tossa C20XE:ssä se huohotin letku menee??
vectraA2.0i
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vectraA2.0i »

sori kun jaksan vatvoo tätä vanhaa asiaa. Mut oon kuullu että sen tyhjäkäyntimoottorin (20ne) voi putsata silleen että upottaa sen vaikka bensassa yön yli. Ihmettelen vaan sitä että, sielähän on sähkösiä osia sisällä, tarviiks se purkaa osiin ennenkun suorittaa ko. putsaus operaation.

Se ei päälle päin näyttäny kauheen paskaselta ku sitä kerran putsasin sitä silleen että vähän rasvanpoistoainetta ja sit perään vähän voiteluainetta, silleen vaan suihkauttamalla niistä kahesta reijästä.
mige
'Senator'
'Senator'

Itse olen putsannut crc:llä/paineilmalla jonka jälkeen voiteluöljyä perään. Toimii aikansa tällä keinolla(lue pari päivää-pari viikkoa)... :-?
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

bensalla puhdistin ja hyvin on toiminut
mige
'Senator'
'Senator'

Öljysitkö millä? Oon aatellu et onkohan tuo solenoidi kokonaan sökö mulla..Ei huvittas 150 euron osaa arpomalla ostaa ja todeta että sammuilu jatkuu.. :-?
mige
'Senator'
'Senator'

Itse asiassa kävin tänään opelilla ja tämän tyhjäkäynti solenoidin hinnaksi sanottiin 270e!! :-? Terve.
vectraA2.0i
'Kadett'
'Kadett'

Ja tampereen metroautossa sanottiin että se kuuluisa haitarikumi (joka menee ilmamäärämittarilta) maksaa yli 50e. Semmonen jk-automotiven metallinen imuilmaputki maksaa 45e.
mige
'Senator'
'Senator'

Mikähän ero sillä 190 euron osalla, mitä ne ensin siellä tarjosi, ja tolla kyseisellä osalla, mikä mulla on ja maksaa sen 270, on? Se 190 euron palikka tuli johonkin kiinni ja väliin vielä paperitiiviste...:S
vectraA2.0i
'Kadett'
'Kadett'

oliskohan se kaasuläppäkotelo. En tie. Mut siinä on ainaki tiiviste.
mige
'Senator'
'Senator'

Huoh. käytin auton timosella vian määrityksessä, ja viaksi siis ilmeni sökö hall-anturi. No nyt on uusi jakaja/anturi autossa. Rupesi toimimaan..-yhden päivän..:P Tai tarkemmin, tänään sammui kerran, kytkimen pohjaan painettuani.. Outo homma. Pitää nyt varmaan uusiksi käyttää siellä määrityksessä. Veikkaan että seuraavaksi voisi vaihtoon lähtee lambda.. Se vaan ihmetyttää kun vika korjaantuikin kerralla, mutta sitten tänään taas sammahti.. :-?
corsaraattori
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja corsaraattori »

Itellä oli corsassa (X14XE) sama vika joskus viime kesänä. Sit asentelin poppareita (oli akku irti) päivän verran ja sen jälkee on vast ny alkanu sama vika näyttäytymää.... hassua :lol:
Myydään Corsa hyvään kotiin
Vastaa Viestiin