Onko kenellä valmistajalla B vectraan irrotettavaa vetokoukkua. Katoin et tuolla Mikko V:n vectrassa olisi ollut irrotettava koukku. Mulla tulee riegerin takahelma ja entinen julmettu koukku ei sovi olemaan. Koukulle kuitenkin ois käyttöä aina sillon tällön ja se olis hyvä olla olemassa.
Laitoin farkku Vectraan Kovilin irtokuulakoukun viime kesänä. Opel liikkeissä on välillä tarjouksia koukuista ja sieltä saa myös merkkikohtaisen johtosarjan mukaan. Vedin vielä ennen asennusta koukun pintaan ja takapaxiin tuleviin levyihin Tiikerimassan estämään ruostumista. Samoin porattuihin reikiin maalaus.
Kannataa kysyä Kovililta Savonlinnasta suoraan. Jää turhat välikädet pois ottamasta välistä. Itse ostin Kovililta suoraan B-Vectraan pelkän kuokkuosan ja se makso 70€
Kerran satuin kuulemaan Osaset liikkeessä kun joku kyseli hintaa asennukselle. Muistaakseni se varaosa heppu puhui jostain 400- 500 euron hinnoista, mutta hinta sisältäs johdotukset ja kaikki.
Täällä myös irrotettava Kovilin koukku, farkku vecculissa -98, hintaa oli noin 300 erkkiä + autokohtainen johtosarja, helppoa ja nopeaa asennusta,
asennus aika 30-40 min.
Joo minulla oli irroittettava Kovil. Tuon helman kanssa en sitä käyttänyt vaan jätin sen sinne "sisään". Kyllä sen olisi saanut senkin kanssa toimimaan jos katkaisee sen alakeskiosan ja tekee sille pikakiinnikkeet. Samalla sitä koukkua pitää laskea ehkä sentin verran alas. Tässä hyvä kuva siitä kuinka se sinne menee: http://www.saunalahti.fi/~mikkv/kuvat/V ... per%e4.jpg Iso kuva!
Opel on määritellyt koukun reikien paikat, joten kyllä sen sinne pitäis mennä vanhan tilalle heittämällä. Kuvassa koukku ja levyt irrallaan juuri massattuna
Niin meneehän se sinne heittämällä mutta Riegerin helma sitten ei, tai toisinpän. Tai ei ainakaan saa sitä koukkua siihen kiinni jos helmaa ei modaa. En tiedä muiden koukkujen rakennetta kuin Kovilin, ja siinä homma on näin.