pissapojat b vectrassa
pissapojat b vectrassa
elikkästä ostin tossa äskettäin vectra dti:n vm99/00 ja nyt on ruvennu ihmetyttämään pissapoikien TODELLLA heikko teho ne vaan liruttaa pikkasen tuulilasin alareunaan. nestettä kyllä on eikä suuttimissakaan paskaa näy eli onko vastaavia kokemuksia????? 
Kyllä ainakin VM. 98 heittää lasin yläreunaan asti ja roiskii takana kuumottavan etulasille
Jos ei oo tukossa, niin se pumppu voi olla sökö. Oon myös kuullu, että joiltain on mennyt rikki se ventiili/juttu mikä aluksi antaa ajovaloille ja sitten lasille. Tästä johtuen litkua on tullut kummastakin yhtälailla ja paine on ollut pienempi.
Jos ei oo tukossa, niin se pumppu voi olla sökö. Oon myös kuullu, että joiltain on mennyt rikki se ventiili/juttu mikä aluksi antaa ajovaloille ja sitten lasille. Tästä johtuen litkua on tullut kummastakin yhtälailla ja paine on ollut pienempi.
-
B-vectra td
- 'Kadett'

Sama vaiva mulla. Alle 60km/h vauhdeissa vielä jaksaa pissiä ikkunan puoleen väliin, mutta kovempaa mennessä maisema sumenee nopeasti kun ei ikkuna puhdistu. Pesuneste ei myöskään vaahtoudu yhtään, kun paine on niin heikko.
Vuotoa tai pahoja mutkia letkuissa on ole löytänyt. Täytyy varmaan käydä Motonetistä hakemassa uusi pumppu.
edit: Missäköhän se venttiilli on, joka säätelee veden menoa lampuille/lasille? Tietty voisinhan mä itsekin niitä letkuja seurailla... Pitäis laittaa siis venttiiliin joku ihme kytkin, joka antaisi ruikkia lampuille vaikka vain joka neljäs kerta (sellaisia kuulemma on jossain uusissa autoissa).
Vuotoa tai pahoja mutkia letkuissa on ole löytänyt. Täytyy varmaan käydä Motonetistä hakemassa uusi pumppu.
edit: Missäköhän se venttiilli on, joka säätelee veden menoa lampuille/lasille? Tietty voisinhan mä itsekin niitä letkuja seurailla... Pitäis laittaa siis venttiiliin joku ihme kytkin, joka antaisi ruikkia lampuille vaikka vain joka neljäs kerta (sellaisia kuulemma on jossain uusissa autoissa).
Tarkasta siitä kuskinpuolen konepellin saranan kohdalta mistä se letku kulkee. Siinä saranan kohdalla siinä letkussa on takaiskuventtiili, Soon sellainen musta/harmaa pikkuinen mokkula ja sen sisällä oleva kumikalvo jos on lähtenyt liikkeelle niin se aiheutta tuon suihkun puuttumisen. Sen kun nappaa irti ja puhaltaa toisesta päästä niin saa kyllä selville toimiiko vai ei. Molempiin suuntiin ei saa ilma kulkea.
Dino
Dino