terve
toin viime viikolla calibran saksasta ja nyt pitäis laittaa sivu vilkut, ja ajattelin että sellaset peilivilkut olis ihan kivat ei tarttis tehdä reikiäkään kylkeen
Että tietäisitteköhän te mistä niitä saisi? ja onko jollain kokemusta niiden laitosta
Itse ostin slamit.netistä m3 peilit vilkuilla, istuivat hyvin ja vilkuissa jopa oikea E-hyväksyntä, hintakaan ei ollut paha ja muistaakseni saa myös sähkösäädöillä...merkki oli Fun Tech..
Varmista sitten kun ostat ne peilit, että vilkut ovat e-hyväksytty, suurimmassa osissa noista peileistä ei taida olla. Ei ainakaan ollut kun itse meinasin laittaa tuossa reilu vuosi sitten..
Joo tosiaan mulle oli aika yllätys että vilkuissa oli E-hyväksyntä ja ilmeisesti oli myös katsastusmiehelle kun piti sitten muualta alkaa etsiä hylkyvikoja...
calibra88 kirjoitti:Vai vaatiiko katsastus mies ne?
Kyllä ne vaatii nuo sivuvilkut. Oisko sulla käyny tuuri katsastuksessa ja setä ei huomannut niiden puuttuvan.
Juu, sivuvilkut ovat pakollinen katsastusvaruste Suomessa. Jos on mennyt rekisteröintikatsastuksesta läpi ilman vilkkuja, on tapahtunut virhe tai sitten silloinen omistaja on laittanut autoon jotkut väliaikaiset teippivilkut jotka on otettu sen jälkeen pois. Saattaa tulla vaikeuksia tulevissa katsastuksissa ja ne vilkut voidaan määrätä laitettavaksi.
Kannattaa varmistaa katsastusäijjältä että ne vilkupeilit on riittävät, että ei tarvitse sitten jälkeenpäin laitella vilkkuja. Näin ainakin itsellä kävi juuri calibrassa että vilkulliset peilit eivät ajaneet sivuvilkun hommia!!
Latuu kirjoitti:Kannattaa varmistaa katsastusäijjältä että ne vilkupeilit on riittävät, että ei tarvitse sitten jälkeenpäin laitella vilkkuja. Näin ainakin itsellä kävi juuri calibrassa että vilkulliset peilit eivät ajaneet sivuvilkun hommia!!
Ilmeisesti ilmaisin itseni huonosti. En ehtinyt hommaamaan vilkkupeilejä, mutta konttorilla tyrmättiin mun ajatus täysin niistä peileistä kun kysyin samalla kun käytin ekaa kertaa näytillä. Syy oli ilmeisesti että "tässä autossa ei ole aikaisemmin ollut vilkkupeilejä eikä niitä hyväksytä tulevaisuudessakaan". Niihin sivuvilkkuihin on aika paljon kriiterejä mm. jossain kulmassa x peräkonttiin nähden tulee vilkku näkyä.
Niin, juuri se e-hyväksyntä tekee niistä oikeanlaiset, eli näkyvät oikein tiettyihin kulmiin. Suurin osa vain ei ole niitä! Katsastusmiehellä ei paljoa sen jälkeen sanomista siihen jos peilin vilkku on e-hyväksytty sivuvilkuksi.
Juuri näin! Mutta kyse olikin siitä että, vaikka vilkkupeilit olisivat olleet e-hyväksytyt ei katsastussetä olis kelpuuttanut niitä Samoin kun ehdotin vilkkujen laittoa calibran puskurin listaan, ei sekään olisi ollut "laillista" syy ei näy taakse!
Latuu kirjoitti:Juuri näin! Mutta kyse olikin siitä että, vaikka vilkkupeilit olisivat olleet e-hyväksytyt ei katsastussetä olis kelpuuttanut niitä Samoin kun ehdotin vilkkujen laittoa calibran puskurin listaan, ei sekään olisi ollut "laillista" syy ei näy taakse!
Sulla on kyllä sitten sattunu melkoinen m*lukku katsastusmies. Kyllä niiden pitäisi hyväksyä nuo e-hyväksytyt vilkkupeilit.