Pojilla jää ylihintaiset Calibrat käsiin!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Racoon
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Racoon »

Tunari-82 kirjoitti:8v moottori on ihan väärä kone calibraan ja niin on myös 16v.
Jos tehdään mukamas urheilu auto,niin teholukema pitää alkaa vähintään kakkosella.
Esim.4 koppaisesta gti turbo golffista voisi ihan hyvin jättää sen gti merkin perästä niillä vakio tehoilla,ala vääntöä toki löytyy mutta siihen se sitten jää.
Viritys potenttiaali on toki mainio.
Eli "urheilu"autossa pitää olla ++200hv ja mieluusti turbolla.
Totta on, mitä puhut tehoista. Mutta eihän Calibra ole urheiluauto, vaan urheilullinen auto, tai Coupe. Porukat, joka väittää sitä urheiluautoksi käyttää lippalakkia väärinpäin.
Paitsi, jos on 300+ hp ja neliveto, niin kyllä se sitten on urheiluauto jo väkisinkin.

On toi suomen kieli muuttunut sitten viime näkemän...Vai ei silloin ole jobbari, jos tuo jo pelkkää calibraa monta yksilöä maahan yhden kesän aikana? Miksikäs sitä nykyään nimitetään?
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

Jari79 kirjoitti:voidaan nähdä vielä semmonenkin päivä että alkuperäinen 16v kadetti ja 16v calikka saman hintaisia...
Kadetin hinta nousee kun on niin vähän enään 8) alkuperäisiä hyväkuntoisia/ tervepeltisiä suht ruosteettomia yksilöitä ja calibrojen hinta tippuu kun niitä roudataan saksasta :lol: Näin se homma etenee! Pitäkää pojjat huolta autoistanne.
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Kadetin hinta nousee kun on niin vähän enään alkuperäisiä hyväkuntoisia/ tervepeltisiä suht ruosteettomia yksilöitä ja calibrojen hinta tippuu kun niitä roudataan saksasta Näin se homma etenee! Pitäkää pojjat huolta autoistanne.
Uskotko oikeasti itse tuohon Kadetti harhaan?Hinta ei todellakaan nouse,vaan hinta loppuu kokonaan,kun Kadetteja ei löydy muualta kuin romiksilta.GSI Kadettihemmot siirtyy GSI Astraan ja sen jälkeen aina päivitettyyn versioon.Kuka jää kaipaamaan jotain vanhaa Kadettia?

Olen 100% varma,että sinäkin ajelisit Turbo Calibralla,jos vain kukkarosi sallisi sen.Veikkaan,että jättäisit Kadettisi niille jalansijoille,jos saisit Callen alle.

Näin se homma todellisuudessa etenee...
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

crystal kirjoitti:
Kadetin hinta nousee kun on niin vähän enään alkuperäisiä hyväkuntoisia/ tervepeltisiä suht ruosteettomia yksilöitä ja calibrojen hinta tippuu kun niitä roudataan saksasta Näin se homma etenee! Pitäkää pojjat huolta autoistanne.
Uskotko oikeasti itse tuohon Kadetti harhaan?Hinta ei todellakaan nouse,vaan hinta loppuu kokonaan,kun Kadetteja ei löydy muualta kuin romiksilta.GSI Kadettihemmot siirtyy GSI Astraan ja sen jälkeen aina päivitettyyn versioon.Kuka jää kaipaamaan jotain vanhaa Kadettia?

Olen 100% varma,että sinäkin ajelisit Turbo Calibralla,jos vain kukkarosi sallisi sen.Veikkaan,että jättäisit Kadettisi niille jalansijoille,jos saisit Callen alle.

ehkä, ehkä ei... ainakin siinä calikassa pitää olla jakolaatikko huolettu... :lol:
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

crystal kirjoitti:

katoppa saksan hintoja calibroista ja gsi kadeteista...ei mene ehkä kauankaan siihen että ehjät kadetit maksaa enemmän.itse ajoin viime kesänä eka kertaa calibralla(c20xe) ja täytyy sanoo että oli aika pettymys...mielummin ajan kadetilla,onhan se kuitenkin nopeampi ja varaosia löytyy melkeen joka roskiksesta...astraan tuskin tulen itse sortumaan tai muutenkaan mihinkään uudempaan autoon,muijalle korkeintaan sellaisen voi hankkia
Todennäköisesti väärässä.
Jo-pi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jo-pi »

Kuka omistaa aidon 8 tai 16 venttiilisen Gsi Kadettin, joka on edes suhteellisen ALKUPERÄISESSÄ (= orggis sisusta, puskurit, vanteet, tekniikka jne. ) kunnossa ? Taitaa suurin osa noista autoista olla rakennettu "thyyning" pommeiksi.

Perus D/E kadettit ovat jo suurinpiirtein saavuttaneet pohjahintansa, seuraavaksi hinnat alkavat nousemaan...

Itse uskon vakaasti, että jonain päivänä orggis Gsi kapin hinnalla saa viisi karvalakki calibraa. Tosin Calibrojenkin hinnat alkaa nousemaan, ei niitä 15 vuoden päästä ole joka nurkalla, vaikka kuinka Saksasta raijattaisiin.

Luultavasti vuonna 2020 museorekisteröity Calibra/Kadett/Astra/Vectra on semmonen auto mitä ei rahalla tarvi ostaa :wink:

Ja ketä sitten kiinnostaa 15 vuoden päästä Calibra, se onkin toinen juttu...
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Yleisesti hintojen laskusta: Ostin vajaa kolmevuotta sitte 8v calibran ja jos siitä tänäpäivänä saisi 4000€ (tosin ei ole myynnissä :lol: ), niin sen arvo on laskenut vajaan tonnin vuodessa, mikä ei minusta ainakaan ole kauheasti. Jokaisen käyttöauton arvo laskee, ei calibra ole poikkeus. Vertaappa vaikka paljonko uuden auton arvo laskee kolmessa vuodessa...
Ja kuten monet täällä "haukkuvat" Calibraa vectraksi niin mielestäni ei siinä ole mitään pahaa. Aikaisempi autoni oli vectra, mutta vaihdoin sen calibraan, koska Calibra on selvästi paremman näköinen sekä siinä on vectrasta tuttu tekniikka, minkä takia varaosat halpoja. Ite en ole koskaan kuvitellutkaan 8v calibraani urheiluautoksi, vaan ihan käyttöauto tuo minulle on. Monet vain eivät ymmärrä tätä. Ilmeisesti tuo on liian "urheiluauton" näköinen kun aina pitää mainuta heppojen puuteesta. Ei vectralla ajaessa kukaan "mollannu" kun siinä oli vain 1.6 kone...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Jo-pi kirjoitti:Kuka omistaa aidon 8 tai 16 venttiilisen Gsi Kadettin, joka on edes suhteellisen ALKUPERÄISESSÄ (= orggis sisusta, puskurit, vanteet, tekniikka jne. ) kunnossa ? Taitaa suurin osa noista autoista olla rakennettu "thyyning" pommeiksi.

Noin 5 vuotta sitten olin menossa kesälomareissulle Helsinkiin. Aikani ajeltuani matkanteko alkoi puuduttaa, joten lähellä Jyväskylää pysähdyin eräälle levähdysalueelle jaloittelemaan.
Aikani jaloiteltuani päätin jatkaa matkaa, ja juuri kun olin kävelemässä kohti autoa, niin sattumoisin levähdysalueelle kaartaakin 100% originelli kirkkaanpunainen Gsi Kadett!
Eihän matkan jatkamisesta tullutkaan sitten yhtään mitään, vaan oli pakko mennä jututtamaan kadetin kuskia, ja samalla piti myöskin ihmetellä miten siisti peli tosiaan oli kyseessä.

Ja sehän oli siisti kuin sika pienenä! Oli sama omistaja ostanut uutena Oulusta vuonna -89, ajettu 180tkm, huoltomuistiot ym. dokumentit olivat kaikki tallessa ostohetkestä lähtien. Täysin virheetön ulkokuori, vaikkakin auto oli toiminut hänen ympärivuotisena käyttöautona koko ajan. Koneena oli 8 venttiilinen 2.0i, ja olipahan siistikäyntinen.. 8)

Tällaisiakin helmiä siis suomesta vielä löytyy, tai ainakin 5 vuotta sitten vielä löytyi. Ja jos tuollaisen sattuisi vielä jostakin löytämään, niin ei ihan taida tonnilla olla kaupan.
makkis82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja makkis82 »

niinpä!
yksilöitä siis löytyy :D
Astra f varmari - yxkasi ja automaatti
iikka83
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja iikka83 »

Mun saksasta tuodusssa 96- calibrassa ehkä arvo laskee joka vuosi, mutta ruostetta ei tule onneksi löytymään muuten vielä piiiitkään aikaan.
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Ja sehän oli siisti kuin sika pienenä! Oli sama omistaja ostanut uutena Oulusta vuonna -89, ajettu 180tkm, huoltomuistiot ym. dokumentit olivat kaikki tallessa ostohetkestä lähtien. Täysin virheetön ulkokuori, vaikkakin auto oli toiminut hänen ympärivuotisena käyttöautona koko ajan. Koneena oli 8 venttiilinen 2.0i, ja olipahan siistikäyntinen..
Ei häpeä paljon niille parille yksilölle joita itsellä on ollut. Tosin nehän on ollut (C)20XE koneisia. 8)
nixuv
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nixuv »

Täältä löytyy yks suht orggis suomi GSi 16V kadetti (14” orkkis vanteet löytyy) :wink: -(z)- :wink:
nixuv
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nixuv »

duble truble
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Kylläpäs Calibra herättää mielipiteitä 8) Mitä auton kun auton myyntiin tulee niin sen oon ainaki ite huomannu, että siisti ja vähän ajettu auto on helppo myydä. Jos noi osa-alueet ei oo kunnossa niin sitten on jo vaikeempaa. Esim. oman 8V -94 Calibran olisin saanu myytyä 7500e:llä kun pidin sitä viikon myynnissä, mutta sitten en raaskinutkaan luopua siitä kun en keksiny minkä olis seuraavaks ostanu :) . Mutta auto onkin siisti ja vähän ajettu. En minäkään maksaisi mistään 300tkm ajetusta ja ruosteisesta calikasta edes 6000e vaikka kysessä olis turbo Calibra. Kannattaa muistaa että niitten halvimpien (~5000e) calikoiden osto ei todennäkösesti tuu yhtään halvemmaks kun 7000e calibran osto, koska rahaa menee sitten korjauksiin ja muuhun halvemman calikan kohalla helposti paaaljon enemmän kun sen kalliimman. Sanonta "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa", pitää täysin paikkansa ainakin omasta kokemuksesta :)

8V ja 16V Calibrat ei tosiaan oo mitään poikkeuksia "urheiluautojen" keskuudessa. Esim. Celica 1.6,1.8 ja BMW Z3 1.8 joita voidaan kanssa pitää lelusportteina jää sekä 8V ja 16V Calibralle. Ja lista on pitkä. Calibra vaan tuntuu herättävän ehkä eniten mielipiteitä kun Opel on onnistunut suunnittelemaan tähän autoon niin hienon korin. Mieluummin ajan 2.0 8V Calibralla kuin 2.0 8V Vectralla juuri tuon korin ansiosta ja olen hienosta muotoilusta valmis enemmän maksamaankin -(z)-
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Aamen...
Muutenkin ihmetyttää kun porukalla tuntuu olevan tämä mielipide,että calibra on yhtäkuin vectra "vain" eri korilla.
Omasta mielestäni kori on jo aika suuri osa autoa.

Parempihan se vaan on,että calibra on rakennettu valmiina olevan toimivaksi havaitun pohjaratkaisun päälle,kuin että olisi rakennettu kokonaan uudelta pohjalta.
Vastaa Viestiin