Olen ostamassa alustasarjaa Calibraan ja tarjolla on 40 mm edestä ja takaa madaltava sarja sekä 60 mm edestä ja 40 mm takaa madaltava sarja. Kumpaa suorittelisitte kokemuksen perusteella? Mikä on maavara madalluksen jälkeen? Onko herkkä "pohjakosketukelle" jos käyttää tuota 60 / 40 mm sarjaa??
Autossa on 185/65/15 talvirekaat ja 195/50/16 kesärenkaat.... Osuuko renkaat kiinni kaariin tms. jos on tuo 60 mm madallettu edestä? Kertokaa te joilla on madallettu Calicca....
...kyllä tuo -60 / -40 mm houkuttelee, pakko myöntää. mutta kärsiikö käytännöllisyys
Toisaalta onhan se paremman näköinen ja parempi ajaa jo tuolla -40 mm sarjalla
Ainakin meikäläisen kylässä on semmoset hidastetöyssyt että jos minä madaltaisin mun Calibraa niin ei ajeltas kylällä. Niin ja jos ajaa talvella niin ois parempi ilman madalluksia, ainakin mun mielestä (huom. mun mielipide) calibra ei kaipaa yhtään enempää madallusta.
Joo tuo on totta omalta osaltaan, tosin helsingissä aurataan ja suolataan niin paljon että ei ole ollut ongelmia tuon toisen auton kanssa (-93 Honda Civic) jossa on Konin säädettävällä alusta joka pudottaa -65 mm.
Tilasin nyt sitten Jom Cupline merkkisen alustasarja joka madaltaa Calibraa -40 mm. Ei pitäisi olla suurta muutosta nykyiseen kun ajattelee että vanhat jouset on ollu alla 14 vuotta! Eli ovat varmasti kuoleentuneet jonkin verran...
No älä ainakaan millään ulkonäköön liittyvillä kysymyksillä vaivaa mieltäsi tämän asian suhteen......
Jos kehtaat ihan päivänvalossa ajella calibralla missä on noin karmaisevan näköinen takaspoileri-tuning-yäk lintulauta hässäkkä niin on aivan sama onko tuo auto matala vai korkea
( ei herneitä, ihmettelen vain miksi muuten hieno auto pitää pilata noin..... nooh, makuasioita sanoi koira kun muniaan nuoli.... )
NIIN TOSIAAN EN KYSELLYT MIELIPITEITÄ SPOLERISTA VAAN ALUSTAN KÄYTÄNNÖLLISYYDESTÄ! MUTTA KIITOS KUITENKIN ETTÄ VALAISIT OMALLA MIELIPITEELLÄSI VAIKKA EN SITÄ OLE KYSYNYT.
Jos täältä löytyisi joku joka osaa vastata kysyttyyn kysymykseen asiallisest niin kiitos siitä, vaikka en tiedä pitääkö mitään kysyä jos vastaukset pysyy aiheessa yhtä hyvin kuin edellä kirjoittanut valopää
Itellä on calibrassa -35mm madaltava... kesällä hyvä mutta talvella ei kun kaikki töyssyt tulee ärsyttävästi.. näin kaverit väittää kun ne sil ajaa ku ei itel viel korttia. tosin riippuu aika paljo missä ajat.
Meil oli toises calikas tuollainen 60/40 tiputtava sarja,eikä maavaralla ollu kyllä mitään ongelmaa ees hidastetöyssyissäkään.Talvirenkaiks otettii vähän korkeämmalla profiililla juuri sen takia,et ois hiukan enemmän maavaraa.
Oma mielepide kyllä on et calibraa pitää kyllä hieman tiputtaa,näyttää niin traktorilta jos on normaali alusta ja eihän calibraa mihinkään metsäautoks oo tarkoitettukkaa...
T.J kirjoitti:.Oma mielepide kyllä on et calibraa pitää kyllä hieman tiputtaa,näyttää niin traktorilta jos on normaali alusta ja eihän calibraa mihinkään metsäautoks oo tarkoitettukkaa...
Calipra kirjoitti:
Toisaalta onhan se paremman näköinen ja parempi ajaa jo tuolla -40 mm sarjalla
Minkäs takia se 60/40 sitten houkuttelee?
Tuleeko kunnon iskarit vai onko pelkätjousetamisviritys?
Calipra kirjoitti:
Autossa on 185/65/15 talvirekaat ja 195/50/16 kesärenkaat.... Osuuko renkaat kiinni kaariin tms. jos on tuo 60 mm madallettu edestä? Kertokaa te joilla on madallettu Calicca....
Mulla on samat talvirenkaat ja hyvin pyörii. Tilaakin jaa pari milliä. Mikä on ET?
Riippuu tosiaan siitä, minkälaiset tiet teilläpäin on.
Lue tosta lisää madalluksen eduista: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ght=tunkki
Tulee koko alustasarja. Tuo -60 / -40 houkuttaa siksi että se on saman hintainen kuin -40/-40 mm.
Mutta tein pääyöksen jo että tilaan sen -40 mm madaltavan sarjan. Merkki on JOM Cupline onko tuttu+
Miksi calibraan pitää laittaa 60mm jouset eteen.Mulla on vetoakselit jo 40mm madalluksessa semmosessa kulmassa että aika hirveeltä näyttää.Tuo 40mm on ihan riittävä ja autokin on sopivassa balanssissa. Mulla oli muuten aika jännä vika takaiskarissa.Iskari kolisi reilun vuoden eikä millään saanu kolinaa pois.No unohdin sitten kiriä sen mutterin kovin kireälle ja äänihän lähti sillä pois.