Vectran käsijarru

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
matinkyla
'Kadett'
'Kadett'

Vectran käsijarru

Viesti Kirjoittaja matinkyla »

2001 mallinen Vectra täällä taas. Eihän näin kukaan tee :D , mutta mistä johtuu kolahdus vedettäessä käsijarru päälle liikkeessä? Vauhdiksi riittää vaikka tuommoiset 10 km/h. Jarrut on läpikäyty, eikä vikaa pitäisi olla. Joku klappi lienee ominaisuutena (myyjän mukaan)!!!
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Sama tapahtuu 98:ssa. Johtuu kuulemma siitä, että niitä jarruja ei käytetä tarpeeksi usein... Eli kuluta niitä vähän niin lähtee toimimaan. Näin ainakin minulla...
wille-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille- »

noh ei oo vectra, eikä noin uusi, mutta calibrassa on tuo sama homma, ja kyllä käsijarrua tulee käytettyä joka kerta melkein kun parkkeeraa... että niin. Toissa syksynä purin jarrurummut, pesin ja putsasin, laitoin reilusti kuparitahnaa jokaseen liikkuvaan osaan, hioin hiomapaperilla kenkien pintaa karheammaksi ja vuolin vielä puukolla kulmat pois niistä kulutuspaloista...
Oli vuoden paukkumatta, nyt paukkuu taas.

En tiiä että oisko joskus jäänyt huomaamatta laahaamaan ja pinta lasittunut.. jaa-a entiedä, eipä tuo nyt häiritse jos ei vahingossa vauhdissa nykäse, eikä oo enää niin liukkaat kelitkään että leikityttäs
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

No, pitääkös teidän käsijarrut sekä eteen, että taaksepäin? Minun ´99:ssä (levyt takana) peruutuspito on ihan olematon. Eteenpäin pitää nyt kehittynä, mutta ei taaksepäin? Levyt ja käsijarrukengät uusittu kesällä ja herkesi jo välillä eteenkin päin täysin hengettömäksi.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Vähän heikosti pitää taaksepäin Vectrassa. Nyt ei pidä kyllä kummankaan suuntaan, käsijarru aivan yhtä tyhjän kanssa. Tarviis rempata nuo rummut, kertaakaan avattu reiluun kahdeksaan vuoteen ja päässyt vähän heikkoon kuntoon.
tonipyörä
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tonipyörä »

mulla a omegassa sama juttu.just vaihoin uudet jarrupalat ku entisissä ei ollu ku raudat jälellä..vauhdista ku vetäsee ni paukahtaa aika kovasti.Jossain omegas oli lähteny käkkärin palat irti ku oli vauhdissa vetässy..pääseeköhän ne palat siellä sit jotenki liikahtamaan tai jotain..en tiiä.. :-?
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Aikanaan vuonna 1997 Vectra B Voyagen käsijarru paukahti, kun veti vauhdista ja auto oli siis bränd njyy. Ei kai se vika ole, se on ominaisuus :)
jsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jsa »

Juu ainakin niissä Vectroissa joilla olen itse ajanut ja joissa on levyt takana jysähtää aikasen kivasti. A-B-C- malleissa
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Täällä jysähtää kanssa a-mallissa, kerran tuli viime talvena kokeiltua, toiste ei -(z)-
Nismo, millo lie taas ajos
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

juu kyllä täälläkin on vedelty ja klapisee joutu jo käkkäri vaijerii kiristää talven aikana. :-?
saahan sitä hauskaa pitää. :lol:
sutari
'Kadett'
'Kadett'

joopa

Viesti Kirjoittaja sutari »

mä olen huomannu sen että lähes kaikissa autoissa joissa on levyt takana ni kolahtaa skägä..esim silloin kun viel voorteilla on tullu ajeltua..ni ei poksunu peräs mikää..nyt kun on veccuu ja kaikkii levyhirmuja ajanu ni hyvin kolahtelee..johtunee siitä että ottaa kii niin äkäsesti levyt kun rummut taas hitaasti ja heikosti
Mika.L
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mika.L »

onko kellään käyny mielessä että tuo erillisellä rummulla oleva käsijarru ei ehkä olisikaan tehty sitä varten että se kestää liikkeessä vetämisen...
On nimittäin aika heppoista kamaa joten en kyllä suosittele vetämään vauhdissa, tai en mä kyllä kiellä ketään, se vedelköön kuka jaksaa olla niitä koko ajan remppaamassa tai syytämässä korjaamoille rahaa ku käsijarru ei pidä...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Säädin Vectran jarrun, nyt pitää eteenpäin hyvin, taakse ei pidä sitten niin yhtään. Mikähän tuolla on pielessä?
sutari
'Kadett'
'Kadett'

käppäri

Viesti Kirjoittaja sutari »

mulla on taas toisinpäin..taakse päin pitää vähän..ei paljoa..mut eteen ei sitten yhtää...en ole tosin tutustunukkaa ton kiristämisee...et oisko neuvoi?
tonipyörä
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tonipyörä »

MUN mielestä kannattas ottaa auki ja kattoo millasessa kunnossa ne palat on.Jos on paskana ja meet kovin tiukalle kiristämään ni voi olla sit jarrurummut/levyt paskana...Ja sit löysätä käkkäri vaijeria ja kehiä jarrupalat silleen et hiukan "laahaa" ja vaijjerilla sopiva tiukkuus..Korjatkaa vääräät(eli kaikki :wink: ) ite kuitenkin tein näin.Mut mistähän se "kumahdus" johtuu?Mielenkiintoista :roll:
Vastaa Viestiin